شهر خبر

در سوریه:

29 حمله طی 24 ساعت گذشته به وقوع پیوست!

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز (یکشنبه) اعلام کرد که گروه های تروریستی ۲۹ حمله در مناطق کاهش تنش سوریه انجام دادند.

29 حمله طی 24 ساعت گذشته به وقوع پیوست!

به گزارش منیبان، سانا به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت که گروه های تروریستی حاضر در منطقه کاهش تنش در ادلب، ۲۹ حمله را در ۲۴ ساعت گذشته انجام دادند.

مرکز هماهنگی روسیه در «حمیمیم» با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۲۹ حمله از مناطق حضور گروه های تروریستی در منطقه کاهش تنش، شناسایی شده است.

مرکز هماهنگی روسیه در ادامه توضیح داد که این حملات شامل ۱۳ حمله در «ادلب»، ۷حمله  در« لاذقیه»،  ۳مورد  در« حماه» و ۶حمله  در حلب بود.

منطقه کاهش تنش در ادلب شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه است. در این مناطق گروه تروریستی النصره و عناصر مسلح وابسته به ترکیه حضور دارند.

استان ادلب همچنان در اشغال گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره است که از حمایت گسترده ارتش ترکیه برخوردار می باشد.

«رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه پس از افزایش تنش ها میان ارتش های سوریه و ترکیه، ۵ مارس ۲۰۲۰ در مسکو به توافق آتش بس در استان ادلب در شمال سوریه دست یافتند.

 منابع سوری می‌گویند که ارتش ترکیه با استقرار در مناطقی در ادلب همچنان به حمایت از گروههای تروریستی ادامه می دهد و دولت سوریه حضور این نیروها را اشغال توصیف و بر ضرورت خروج فوری آنها تاکید کرده است.

به گفته دمشق چند سال است که نظامیان ترکیه با اشغال بخش های شمال سوریه عملا به خاک این کشور تجاوز کرده اند.

برخی از گروههای تروریستی که متحمل شکست های پی در پی از سوی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در مناطق مختلف این کشور شده بودند، با حمایت ارتش ترکیه در اراضی شمال سوریه مستقر شده و بخشهایی از این مناطق را اشغال کرده‌اند.

این گروه های تروریستی با نقض مکرر آتش بسی که بین ترکیه و روسیه برای کنترل مناطقی از شمال سوریه از جمله استان «ادلب» محل اسکان عناصر تروریستی امضا کرده‌اند، به غیر نظامیان و اعمال جنایتکاران خود ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر نیروهای اشغالگر آمریکایی به بهانه حمایت از «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» مناطقی از شمال شرق این کشور که سرشار از منابع زیرزمینی است، اشغال کرده‌اند و اقدام به سرقت این منابع می‌کنند.

نظامیان آمریکایی که خود به همکاری برخی کشورهای عربی و غربی و به منظور حمایت از رژیم صهیونیستی، سازنده گروههای تروریستی در سوریه بودند، با تشکیل ائتلاف به اصطلاح مبارزه با «داعش»، همچنان اینبار به بهانه حمایت از نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه، در مناطقی در شمال این کشور مستقر هستند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های «الحسکه»، «دیرالزور» و «الرقه» (در شمال و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی می‌باشد، تحت کنترل نیروهای دموکراتیک کردستان سوریه (کردهای سوریه) است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

همچنین آمریکایی‌ها در جنوب سوریه هم مرز با اردن و عراق سال‌ها است که یک پایگاه بزرگ به نام "التنف" ایجاد کرده‌اند که در آن تاکنون دهها هزار تروریست آموزش دیده و پس از تجهیز، به مناطق مختلف سوریه برای اقدامات تروریستی اعزام شده‌اند و هم اکنون نیز آمریکایی‌ها پشتیبانی شمار زیادی از تروریست ها را از طریق همین پایگاه انجام می‌دهند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

وبگردی