به گزارش برنا،حوزه فناتحریم (Tech Sanction) که در تضاد با اصل بی‌طرفی (Neutrality) به عنوان پایه توسعه اکوسیستم مبتنی بر اینترنت است، فقط با توجیه سیاسی در حال پیگیری است و هیچ‌گونه توجیه فنی، حقوقی و عرفی قابل دفاعی ندارد.

این اقدامات نشان می‌دهد رویه محدود کننده در برابر اپلیکیشن‌های ایرانی، مساله‌ای غیر مرتبط با مسائل داخلی است که مقابله با آن اتحاد و هم‌افزایی و همکاری عمومی را می‌طلبد. روشن است بهره‌برداری از این مساله جهت استفاده له یا علیه موضوعات داخلی رویکردی اشتباه و هزینه‌زاست.

ساترا با محکومیت این اقدامات، پیگیری‌های خود را در خصوص پلتفرم‌های صوت و تصویر حذف شده به صورت جدی دنبال می‌کند و با توجه به اینکه این سیاست‌ها فقط به حوزه صوت و تصویر فراگیر محدود نشده، با استفاده از ظرفیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت امور خارجه، معاونت حقوقی رئیس جمهور و مرکز ملی فضای مجازی، یک حرکت بین دستگاهی را برای احقاق حقوق فعالان تکنولوژی و این صنعت پیگیری می‌کند.

در اولین اقدام واحد بین‌الملل ساترا با شروع پیگیری‌های حقوقی و بین‌المللی، نامه‌نگاری‌های خود را با نها

دهای رگولاتوری و قضایی بین‌المللی آغاز کرده است و در روزهای آینده نیز اقدامات مقتضی در این خصوص در دستور کار ساترا قرار دارد.