شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#مجیدی#فرهاد مجیدی

حسن روشن: فرهاد دوست ندارد بدانیم در تیم چه خبر است؟!

انتصاب پاشازاده به فرهاد مجیدی آتوی خوبی داد/ الهلال جلو بیفتند به «مُرده‎ کشی» روی می‌آورد/ استقلال شانس آورد به دوران افت الهلال خورد

پیشکسوت استقلال گفت: انتخاب معاون ورزشی دو روز قبل از بازی با الهلال مثل دیگر تصمیمات اخیر باشگاه استقلال اشتباه بود.

حسن روشن
خبرورزشی -

انتخاب مهدی پاشازاده به عنوان معاون ورزشی باشگاه استقلال در آستانه دیدار این تیم مقابل الهلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حرف و حدیث‌های زیادی را با خود به همراه داشت. حسن روشن در گفتگو با خبرورزشی، درباره دیدار استقلال مقابل الهلال و راه‌های پیروزی بر این تیم همچنین اتفاقات اخیر در باشگاه حرف زد.

به نظر شما انتخاب مهدی پاشازاده دو روز قبل از بازی با الهلال در شرایطی که شایعه شده جواد نکونام و مهدی رحمتی کاندیدای سرمربیگری استقلال هستند درست بود؟

من با اشخاص و جایگاهشان کاری ندارم اما اگر بخواهم کلی حرف بزنم باید بگویم این مدت اخیر تمام تصمیمات در باشگاه استقلال اشتباه بوده است. این به آن معنی نیست که افرادی که انتخاب شده اند مثل همین مهدی پاشازاده آدم‌های خوبی نیستند ولی وقتی باشگاه هیئت مدیره درست و حسابی ندارد و تازه وزیر عوض شده و نمی‌دانیم مجمع تکلیفش چیست، چرا باید شاهد این اتفاقات باشیم؟

این مسائل به لحاظ روحی روانی روی کادر فنی استقلال تاثیر نمی‌گذارد؟

کلاً سه، چهار سال است که یک نفر در باشگاه یک برگه در دستش گرفته و دنبال بازیکنان جدید برای جذب تیم است و عده‌ای دنبال مربی برای جایگزینی همان فرد می‌گردند! این اتفاق در این ۴ سال دائماً تکرار شده و خوب نیست. البته این اتفاق در آستانه بازی الهلال یک آتوی خوب هم هست برای کادر فنی تا اگر به الهلال ببازد بگوید اتفاقات اخیر تمرکز ما را به هم زد.

به نظر شما خوب شد که استقلال یک هفته زودتر به امارات رفت تا تیم زیر نظر کادر فنی باشد؟

در این دوره و زمانه این چیزها دیگر ملاک نیست. تیم ملی را ببینید. بازیکنان از همه جای دنیا آمدند ولی چون انگیزه داشتند بدون تمرین و مسابقه رفتند و برنده شدند. امیدوارم استقلال هم بازی را ببرد.

شرایط الهلال برای بازی مقابل استقلال را چطور می‌بینید؟

در همه دنیا وقتی تیم‌های بزرگ تغییرات زیادی در ترکیب شان انجام می‌دهند به نوعی یک فصل افت می‌کنند ولی از فصل بعد با قدرت برمی‌گردند. بارها در رئال و یا بارسلونا این شرایط را دیده ایم. الان هم سال افت تیم‌های عربی است و شاید این را بتوان به حساب شانس نماینده‌های ایران گذاشت. باید از این فرصت استفاده کرد و الهلال را برد. چون خیلی تغییرات داشته و به نوعی در افت است.

از شرایط استقلال چقدر شناخت دارید؟

ما که از درون تیمی‌هیچ خبری نداریم. نمی‌دانیم تیم از نظر روحی یا فنی در چه وضعیتی است. کادرفنی نمی‌خواهد کسی بداند آنجا چه خبر است. این هم از روش‌های عجیب مجیدی است. ما در تیم جوانان ایران که بودیم در اردوی تایلند همه کسانی که در تهران بودند از وضعیت روحی و فنی تیم خبر داشتند. ولی استقلال در تهران یا هر جای دیگر در این دوره و زمانه تمرین می‌کند و هیچ کس از اتفاقات درون تیم خبر ندارد.

استراتژی تیمی ‌با الهلال و کلا تیم‌های عربستانی با رفتارهای شیطنت آمیزی که از خودشان نشان می‌دهند باید چطور باشد؟

آنها اگر جلو بیفتند به سبکی روی می‌آورند که به اصطلاح به آن می‌گویند "مُرده‎ کشی" و دائم خودشان را زمین می‌اندازند وقت بازی را می‌گیرند اما حالا با توجه به قوی تر شدن داوران این حالت کمتر دیده می‌شود. ولی در کل استقلال باید سعی کنند زود به این تیم گل بزند. چون هر چه زودتر گل بخورند برای جبران آن باز می‌شوند و می‌توان به آنها بیشتر هم گل زد. انشاالله که استقلال این بازی را برنده شود تا به دور بالاتر صعود کند.