شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#کرکوک#عراق#همزمان

تأمین امنیت ۹۰ درصد از مرز عراق با سوریه/ حمله هوایی به مواضع داعش در کرکوک


تأمین امنیت 90 درصد از مرز عراق با سوریه/ حمله هوایی به مواضع داعش در کرکوک

همزمان با تداوم عملیات ضد تروریستی نیروهای عراق در مرز این کشور با سوریه، ۶ تروریست در عملیات پهپادی و هوایی در کرکوک کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فرماندهی عملیات امنیتی عراق گفت که عملیات‌ جاری در مرز این کشور با سوریه با هدف ممانعت از نفوذ تروریست‌ها به داخل اراضی عراق و تعقیب عناصر باقیمانده تروریست صورت می‌گیرد.

سرتیپ تحسین الخفاجی امروز یکشنبه گفت که در این عملیات نیروهای گارد مرزی و نیروی هوایی عراق نیز مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه 90 درصد از مرز عراق با سوریه امن است و نیروهای عراقی در این منطقه حضور دارند، گفت که تلاش می‌شود در روزهای آینده 10 درصد باقیمانده نیز پاکسازی و امن شود.

امروز سومین روز از عملیات امنیتی نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در نوار مرزی با سوریه است. دیروز در دومین روز از عملیات موسوم به انتقام شهدای قهرمان، چهار منطقه بزرگ در مرز سوریه پاکسازی و امن شد.

سخنگوی فرماندهی عملیات امنیتی عراق ادامه داد: «مرز عراق با سوریه باعث نگرانی نیست و تحت کنترل ماست و نیروهای ما این توانایی را دارند که به شکل مستمر از این مرزها حفاظت کنند.»

سرتیپ خفاجی با بیان اینکه شماری از سرکرده‌ها و عناصر تروریستی در این عملیات که قصد ورود به عراق را داشتند، بازداشت شدند، گفت «در مناطق سوری نزدیک به عراق داعش همچنان فعالیت دارد.»

 

از سوی دیگر، گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق از حملات نیروهای این کشور به عناصر داعش در استان کرکوک خبر داد.

به گزارش شبکه سومریه عراق،‌ این گروه امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی این عملیات تحرکات عناصر تروریستی در مناطق مختلف رصد شد و بعد از آنکه گروهی تروریست اقدام به حمله به یکی از مقرهای تیپ 20 پلیس فدرال کرد، یک فروند پهپاد برای یافتن این گروه به منطقه اعزام شد.

بر اساس این گزارش، بعد از کشف و شناسایی تروریست‌ها، جنگنده‌های نیروی هوایی برای مقابله با آن‌ها اعزام شد که طی سه نوبت منطقه آلوده به تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق گزارش داد که بعد از این حمله، نیروهای پلیس فدرال برای بررسی مکان حمله اعزام شدند که بعد از بررسی مشخص شد که 6 تروریست در این حمله کشته شده‌اند.

انتهای پیام/