شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#طالبان#جدید#مسلمان#تشکیل دولت

اعلام آمادگی «اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان» برای همکاری با طالبان


اعلام آمادگی «اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان» برای همکاری با طالبان

اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان در بیانیه‌ای ضمن تبریک تشکیل دولت جدید در افغانستان، تاکید کرد که برای هرگونه همکاری با این دولت آماده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان در پیامی تعیین «ملا محمد حسن آخوند» را به عنوان نخست وزیر دولت جدید افغانستان تبریک گفت.

این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه پیام از طرف رهبری و همه اعضای اتحادیه ارسال شده است، از همه مردم افغانستان و سران این کشور خواست تا درکنار دولت جدید بایستند و از آن حمایت کنند.

اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان در ادامه نیز ضمن آرزوی توفیق برای طالبان جهت خدمت به کشور و مردم افغانستان تاکید کرد برای همکاری کامل و ارائه هرگونه کمک به دولت جدید افغانستان مشتاق است.

اتحادیه جهانی علمای اسلامی چندی قبل ضمن محکوم کردن جنگ در افغانستان از کشورهای اسلامی خواسته بود تا برای تامین آتش‌بس در افغانستان تلاش کنند.

این اتحادیه همچنین از علمای دینی کشورهای اسلامی خواسته بود تا در روشنایی قرآن و سنت و با در نظر گرفتن اصول شریعت اسلامی تداوم جنگ و خونریزی را نکوهش نموده و در راستای برقراری آتش‌بس، توقف خشونت‌ها و پایان جنگ در افغانستان تلاش نمایند.

انتهای پیام/.