شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوری#ترکیه#کرونا#آلمان#واکسن#اروپایی

کرونا در اروپا| از اعتراضات گسترده ضد قواعد کرونایی تا درخواست فوری مرکل از شهروندان


کرونا در اروپا| از اعتراضات گسترده ضد قواعد کرونایی تا درخواست فوری مرکل از شهروندان

هزاران شهروند اروپایی در کشورهای مختلف از جمله فرانسه، هلند، ترکیه و یونان به خیابان‌ها آمدند و علیه قواعد کرونایی اعتراض کردند و صدر اعظم آلمان هم با توجه به روند کند واکسیناسیون در درخواستی فوری شهروندان را به تزریق واکسن فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، کرونا همچنان با وجود نرخ واکسیناسیون بالا در اروپا قربانی می گیرد و دردسرهای زیادی را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

انگلیس تصمیمات جدیدی را برای فصل سرما اتخاذ می‌کند

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس می خواهد هفته آینده تصمیمات خود برای مبارزه با ویروس کرونا در فصل سرما که مردم بیشتردر خانه ها و فضاهای بسته هستند را ارائه دهد.

"ساجد جاوید"، وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرده که جانسون به وضوح این را اعلام می کند که کمپین واکسیناسیون در حال کار است. وی در عین حال گفت: طبیعتا ما می خواهیم محتاط باشیم. به عنوان مثال برخی قواعد هنگام سفرها باید به قوت خود باقی بماند . وی در عین حال انتظار قرنطینه های بیشتر را ندارد.

هشدار درباره دستکم گرفتن عواقب اقتصادی کرونا در آلمان

"مارسل فراتشر"، رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان (DIW) اعلام کرد که با توجه به بحران دراز مدت کرونا خطرات اقتصادی دستکم گرفته می شود. ما شرایط را با عینک بیش از حد خوش رنگ و (خوش بینانه) می بینیم.

وی افزود: اگر بندری در چین به دلیل شیوع کرونا بسته شود این برای اقتصاد آلمان هم مشکل بزرگی است، چرا که زنجیره تامین را مختل می کند. پاندمی هنوز تمام نشده است.

کاهش شمار مبتلایان جدید در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 7345 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که حدود 3108 مورد کم تر از یکشنبه هفته پیش است. به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 80.2 رسیده است. 8 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

اعتراضات ضد قواعد کرونایی برای نهمین هفته متوالی در فرانسه

اعتراضات علیه محدودیت ها و قواعد کرونایی در فرانسه برای نهمین هفته متوالی بیش از صد هزار نفر را به خیابان ها کشاند. این اعتراضات در سراسر فرانسه برگزار شد. به گفته وزارت کشور فرانسه 121 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند.

این اعتراضات علیه شخص رئیس جمهور فرانسه و طرح ارائه شده از طرف دولت برای ارائه گذر سبز سلامت برای بازدید از بسیاری اماکن است که بر اساس آن تنها افرادی می توانند از بسیاری اماکن عمومی بازدید کنند که از کرونا بهبود یافته، هر دو دوز واکسن را تزریق کرده و یا تست منفی کرونا ارائه دهند.

اعتراضات گسترده مخالفان واکسیناسیون در یونان

صدها نفر از مخالفان واکسیناسیون هم شنبه شب در ورودی نمایشگاهی در شهر بندری تسالونیکی یونان به سمت نیروهای پلیس سنگ و اشیای دیگر پرتاب کردند. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن اعتراض کنندگان از گاز اشک آور و ماشین آب پاش استفاده کردند.

بزرگترین اعتراضات ضد قواعد کرونایی در ترکیه

در ترکیه هم بزرگترین اعتراضات علیه سیاست های کرونایی دولت از زمان شیوع کرونا برگزار شد. بیش از 2 هزار نفر در استانبول در اعتراض به قواعد کرونایی به خیابان ها آمدند. آن ها علیه قواعد جدید در مکان های عمومی اعتراض کردند. معترضان به کاهش آزادی ها شکایت داشتند. بر اساس اطلاعات رسمی در ترکیه حدود 64 درصد جمعیت هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

اعتراضات هلندی‌ها علیه محدویت‌های کرونایی

ده ها هزار نفر از هلندی ها هم روز گذشته خواستار لغو محدودیت های کرونایی برای بازدید از اماکن مختلف شدند. این اعتراضات در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد.

درخواست فوری "آنگلا مرکل" از شهروندان آلمانی

با توجه به روند کند واکسیناسیون در آلمان به دلیل عدم تمایل شهروندان برای تزریق واکسن آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در درخواستی فوری همگان را به واکسیناسیون دعوت کرده و اعلام کرد که هرگز دریافت واکسن در کشور مانند امروز امری ساده و سریع نبوده است.

مرکل همچنین گفت: متاسفانه آمار بیماران کرونایی و مبتلایان جدید در چند هفته گذشته دوباره افزایش پیدا کرده و کسانی که در بیمارستان ها و یا بخش های مراقب های ویژه تحت درمان قرار دارند عموما افراد واکسینه نشده هستند.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد: برای اینکه به خوبی از پاییز و زمستان عبور کنیم و این ویروس را در دراز مدت تحت کنترل درآوریم باید افراد بیشتری را متقاعد کنیم که واکسینه شوند.

وی همچنین گفت تنها یک سال و نیم بعد از ظهور ویروس کرونا اکنون به اندازه کافی واکسن مطمئن در دسترس است و این یک موفقیت بزرگ است که در حال حاضر بیش از 50 میلیون نفر در کشور علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

هشدار درباره افزایش مبتلایان جدید در آلمان

آلمان بر اساس ارزیابی انستیتو رابرت کخ آلمان در موج چهارم کرونا قرار دارد و افراد جوان بیشترین آسیب را از این موج می بینند. این انستیتو درباره افزایش مجدد شمار مبتلایان جدید در صورتی که آمار واکسیناسیون به اندازه کافی افزایش نیابد هشدار داده است.

شرکت واکسن سازی بیون تک اعلام کرده که از هفته آینده واکسنی برای واکسیناسیون کودکان بین 5 و یازده سال را ارائه می دهد. موسسان این شرکت باید داده هایی را در ارتباط با این واکسن تا اواخر سپتامبر ارائه دهند.

آژانس دارویی اروپا با این همه خبر داده که هیچ چارچوب زمانی برای تایید احتمالی چنین واکسنی را ارائه نمی دهد.

اعتراض شاغلان بخش‌های بهداشت و سلامت هلند برای افزایش دستمزدها

هزاران نفر از شاغلان بخش های بهداشت و سلامت در ورشو، پایتخت هلند برای دستمزد بیشتر و شرایط کاری بهتر اعتراض کردند. پزشکان، پرستاران و نیروهای امدادی روز شنبه در مرکز پایتخت هلند اعتراض کردند.

آن ها دولت را متهم کردند که از پرداخت غرامت به دلیل افزایش حجم کار آن ها در طول همه گیری کرونا اجتناب می کند.

روی بنرهایی که در دست معترضان وجود داشت نوشته شده بود: "ما زیاد زندگی نمی کنیم زیرا سخت کار می کنیم." معترضان با یک دقیقه سکوت در مقابل کاخ ریاست جمهوری یاد و خاطره حدود 500 نفر از کارکنان بهداشت و درمان را که در طول کرونا جان خود را از دست داده بودند گرامی داشتند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 9,601 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 46 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 29,547 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 156 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 5,193 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 57 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به‌ حال در فرانسه 6,897,392 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 115,488 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 7,197,662 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 134,144 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تابه‌حال 4,601,749 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 129,885 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تابه‌حال 4,907,461 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 85,290 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تابه‌حال 4,080,146 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 93,118 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/