شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار
گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا و ارز ایران؛

احتیاط در بازار ارز شدت گرفت/ واکنش دلار به یک خبر ناگهانی

کدخبر: 439973
اقتصاد نیوز : با خبر سفر ناگهانی مدیر کل آژانس بین المللی اتمی به ایران قیمت دلار و سکه وارد روند احتیاط شده است و قیمت ها بر مدار نزول قرار گرفته اند.

به گزارش اقتصادنیوز  قیمت دلار آمریکا در روز گذشته از مرز 27 هزار و 800 تومان عبور کرد و روی 27 هزار و 830 تومان قرار گرفت.  دلار در شروع معاملات امروز  نتوانست این مرز را حفظ کند و با افت 290 تومانی با قیمت۲۷,۵۴۰ (بیست و هفت هزار و پانصد و چهل ) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه هم روز گذشته  60 هزار تومان عقب نشینی کرد. این فلز گران بها در بازار دیروز قیمت  ۱۲,۱۵۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد و پنجاه هزار) تومان را برای خود به ثبت رساند. قیمت سکه در بازار امروز برای دومین روز متوالی ۶۵۰۰۰ تومان پایین رفت و  ۱۲,۰۸۵,۰۰۰ (دوازده میلیون و هشتاد و پنج هزار) تومان معامله شد.

یکی از دلایلی که باعث تغییر قیمت دلار در بازار امروز شده است، سفر ناگهانی مدیر کل آژانس بین المللی اتمی به ایران است. با سفر رافائل گروسی به تهران خریداران عقب نشینی کرده اند . برخی معامله گران تصور میکنند که ممکن است در سفر رافائل گروسی، توافقاتی در ایران صورت بگیرد و نتایج گزارش او به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موجب شود که بیانیه ای بر عیله ایران صادر نشود.