شهر خبر

بالاتر از حجازی و منصوریان/ عبور مجیدی با الهلال از ۲ مربی خارجی

بالاتر از حجازی و منصوریان/ عبور مجیدی با الهلال از ۲ مربی خارجی

دیدار تیم‌های استقلال و الهلال یازدهمین تجربه مربیگری فرهاد مجیدی با استقلال در آسیا است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد مجیدی که با ۱۴ گل در جام باشگاه‌های آسیا، ۹ گل در جام در جام و مجموع ۲۳ گل بهترین گلزن آسیایی آبی پوشان است و با ۳۹ بازی آسیایی (۳۳ بازی در جام باشگاه‌ها و ۶ بازی در جام در جام)، پس از خسرو حیدری، پژمان منتظری و مهدی رحمتی همراه با آرش برهانی چهارمین بازیکنی است که بیشترین تعداد بازی‌های آسیایی با استقلال را دارد، دوشنبه شب و در دیدار مقابل الهلال برای یازدهمین بار در نقش سرمربی روی نیمکت آبی پوشان خواهد نشست تا جمع حضورهای آسیایی او با استقلال در آسیا در کسوت مربی و بازیکن، به عدد ۵۰ برسد.

مجیدی پیش از این ۱۰ بار به عنوان سرمربی در آسیا هدایت آبی پوشان را بر عهده داشت که حاصل این ۱۰ بازی که در مراحل پلی‌آف و گروهی مسابقات بود، ۵ پیروزی، ۳ تساوی و ۲ شکست بود و آبی پوشان در ۱۰ بازی ۲۴ گل زده و ۱۱ گل خورده دارند که این آماری خوب به حساب می‌آید.

دیدار استقلال و الهلال که از ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه ۲۲ شهریور در ورزشگاه زعبیل دبی برگزار می‌شود، یازدهمین تجربه هدایت استقلال به عنوان سرمربی برای فرهاد مجیدی است؛ و البته اولین تجربه سرمربیگری او در مرحله فراتر از گروهی این مسابقات است.

مجیدی که پیش از این و با تجربه کردن دهمین تجربه سرمربیگری‌اش از ناصر حجازی و علیرضا منصوریان با ۹ سرمربیگری آسیایی برای استقلال عبور کرده بود، با رساندن تعداد سرمربیگری های آسیایی‌اش به عدد ۱۱، از وینفرد شفر و رایکوف دو مربی خارجی این تیم که هر کدام ۱۰ بار هدایت آبی پوشان در آسیا را تجربه کرده بودند نیز پیشی گرفت.

در حال حاضر مربی فقید آبی پوشان زنده یاد منصور پورحیدری با ۳۳ بار حضور روی نیمکت آبی پوشان در آسیا از این حیث رکورد دار است و امیر قلعه نویی با ۲۴ و پرویز مظلومی با ۱۵ بار مربیگری کردن در آسیا برای استقلال پایین‌تر از پورحیدری و بالاتر از مجیدی قرار دارند.