شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#بلاروس#هواپیما#وزارت#ساحلی#وزارت دفاع

عملیات دفاع ساحلی، بخشی از مانورهای نظامی مشترک روسیه و بلاروس


عملیات دفاع ساحلی، بخشی از مانورهای نظامی مشترک روسیه و بلاروس

وزارت دفاع روسیه از انجام موفق عملیات دفاع ساحلی در منطقه کالینینگراد، در جریان مانورهای مشترک راهبردی روسیه-بلاروس "غرب-۲۰۲۱" با مشارکت ۱۰ کشتی، ۱۰ هواپیما و بالگرد و حدود ۲ هزار نیروی نظامی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای ناوگان دریای بالتیک و ناوگان دریای شمال این کشور در چارچوب مانورهای مشترک روسیه-بلاروس "غرب-2021" عملیات دفاع ساحلی و همچنین عملیات فرود تفنگداران دریایی در منطقه تمرینات نظامی را با موفقیت اجرا کردند.

طبق این اطلاعات، در این عملیات که در منطقه کالینینگراد روسیه انجام شد، نیروهای نظامی ناوگان دریایی روسیه و بلاروس مشارکت داشتند. هدف از این تمرینات، اجرای سناریوی تسخیر یک پل ارتباطی و فراهم سازی شرایط برای فرود تفنگداران دریایی به منظور آزاد سازی مناطقی بود که توسط نیروهای دشمن فرضی اشغال شده بودند.

قبل از اجرای این عملیات، آتش توپخانه کشتی‌های شرکت کننده مواضع دشمن فرضی در مناطق ساحلی را هدف قرار داده و فرود تفنگداران دریایی نیز در سایه حمایت چندین فروند جنگنده‌های سوخوی نیروهای هوا-فضای روسیه انجام گرفت.

در جریان مانورهای راهبردی مشترک نیروهای مسلح روسیه و بلاروس "غرب-2021"، خلبنانان جنگنده‌های سوخو-35 ناحیه نظامی غربی روسیه که برای این منظور به منطقه عملیاتی اعزام شده بودند بیش از 10 هدف تعیین شده دشمن را با موفقیت نابود کردند.

طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در جریان این مانورهای مشترک برای نخستین بار از ربات‌های جنگی "پلاتفرم-ام" نیز استفاده شد. نیروهای نظامی برای شناسایی و عبور از میدان مین و همچنین  منهدم کردن محل استقرار گروه‌های مسلح غیرقانونی در شرایط شهری و حمله به برخی اهداف ثابت و متحرک از این نوع ربات‌های مدرن جنگی استفاده کردند.

علاوه بر این، در جریان این مانورها هواپیماهای بدون سرنشین نیز فعالانه به منظور اقدامات شناسایی هوایی و ارزیابی موثر بودن عملیات و اطمینان از نابودی اهداف دشمن و اصلاح آتش نیروهای توپخانه و واحدهای تانک مورد استفاده قرار گرفتند.

این بخش از عملیات مشترک با مشارکت بیش از 10 کشتی و قایق تندرو، حدود 10 فروند هواپیما و بالگرد، بیش از 200 واحد تجهیزات نظامی سنگین و با مشارکت بیش از 2 هزار نیروی مسلح، تحت نظارت مستقیم فرماندهی نیروهای نظامی-دریایی روسیه و بلاروس انجام گرفتند.

انتهای پیام/