شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارشناسان#کرونا

جدیدترین اخبار کرونا در ایران؛

کاهش محسوس بستری در اغلب مناطق/ محدودیت تردد جاده‌ای همچنان برقرار است/ در آستانه ۱۱۴۰۰۰ فوتی قرار داریم +نقشه و نمودار

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| کاهش محسوس بستری در اغلب مناطق/ محدودیت تردد جاده‌ای همچنان برقرار است/ در آستانه ۱۱۴۰۰۰ فوتی قرار داریم + نقشه و نمودار

براساس آمارهای منتشر شده روند نزولی همه‌گیری کرونا در پیک پنجم همچنان در اغلب مناطق ادامه دارد اما کارشناسان تاکید می‌کنند عادی انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌ها می‌تواند این روند را تحت تاثیر قرار دهد.

به‌گزارش مشرق، کاهش تعداد موارد فوتی و همچنین کاهش مراجعه سرپایی یا حتی بستری در مراکز درمانی اغلب استان‌ها این نوید را می‌دهد که بعد نزدیک به دو ماه و نیم مقابله با ویروس سرکش دلتا در پیک پنجم ظاهرا قرار است بهبودی نسبی شرایط را تجربه کنیم؛ اما کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید می‌کنند بی‌توجهی به پروتکل‌ها و همچنین جابه‌جایی گسترده جمعیت می‌تواند یک‌باره ورق را برگرداند و دوباره بحران آفرینی کند.

در این زمینه کارشناسان تاکید می‌کنند اگرچه در اغلب مراکز استان روند نزولی از اواخر هفته گذشته ادامه دار شده است و شواهد بیانگر ادامه همین روند است اما همچنان قدرت سرایت ویروس دلتا را در سراسر کشور نباید نادیده گرفت چون این ویروس چموش می‌تواند در کمترین زمان ممکن دوباره شرایط بحرانی را به کشورمان تحمیل کند و دردسرساز شود.

برهمین اساس گروه یاد شده معتقدند سخت‌گیری در اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و همچنین جلوگیری از جابه‌جایی گسترده جمعیتی در اقصی‌نقاط کشور می‌تواند زمینه تثبیت شرایط را ایجاد کرده و با شرایطی قابل قبول یا کنترل شده از نظر همه‌گیری وارد فصل پاییز ۱۴۰۰ بشویم.

از سوی دیگر کارشناسان بهداشت و درمان ضمن اشاره به قرار گرفتن تعداد کل متوفیان ناشی از همه‌گیری کرونا در آستانه ۱۱۴۰۰۰ مورد تاکید می‌کنند: با درنظر گرفتن روند مناسب انجام واکسیناسیون درصورت ایجاد موج‌ جدید کرونا در آینده نزدیک بدون تردید تعداد موارد فوتی مثل پیک پنجم نخواهد شد و هزینه‌های کمتری به کشور تحمیل خواهد شد اما این به معنی بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها نیست و مسئولان مربوطه باید قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای بی‌توجهی به پروتکل‌ها وضع کنند.

به گفته این گروه سختگیری‌ بیشتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند مانع از ورود گونه‌های جدید و یا حتی جهش‌های داخلی ویروس باشد که با توجه به تجارب گذشته عاملی برای نگرانی مدیریت شرایط خواهد شد.

کاهش موارد سرپایی در تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تعداد مراجعان سرپایی به بخش‌های درمانی و بهداشتی به زیر ۲۰ هزار نفر در روز رسیده است.

علیرضا زالی در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در تهران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۲۰ هزار بیمار به مراکز بهداشتی و درمان پایتخت مراجعه کردند. همچنین ۱۹۰۰ بیمار در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد ۲۲۶ نفر نیاز به دریافت مراقبت‌های ویژه داشتند. آمار کل بیماران بستری در تهران به۸۵۳۵  بیمار رسیده است. از طرفی روز گذشته بالغ بر ۱۶۰۰ بیمار کرونایی از مراکز درمانی پایتخت ترخیص شدند.

وی افزود: تعداد بستری‌ها در بخش‌های عادی و ویژه نیز کاهش یافته و این امر نشان می‌دهد الگوی بیماری در حال تنزل است.

زالی در عین حال تاکید کرد: اما همچنان ۲۵۰۰ بیمار بدحال در بخش‌های ویژه بستری هستند و کاهش آمار فوتی‌ها با فاصله زمانی بیشتری رخ خواهد داد.

با توجه به تجربه‌های حاصل شده در خیزهای قبلی بیماری، گفت: پیش بینی می‌شود که تا بروز خیز بعدی بیماری ۶ تا۸ هفته فاصله وجود داشته باشد. اگر بتوانیم در این فاصله زمانی فرایند واکسیناسیون را تسریع بخشیم قطعاً باعث کاهش میزان ابتلا و بستری و فوتی‌ها در خیز بعدی خواهیم شد.

آخرین وضعیت اجرای محدودیت‌های ترافیکی کرونا و منع تردد شبانه در کشور

سردار سید تیمور حسینی با اشاره به محدودیت‌های اجرایی برای شکست زنجیره انتقال کرونا گفت: هیچ تغییری در محدودیت‌های ترددی که در پی شیوع کرونا و از سوی ستادملی مقابله با کرونا اعلام شده بود، ایجاد نشده و بر این اساس خروج پلاک‌های بومی از شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی و نیز ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز یا نارنجی ممنوع بوده و متخلفان در صورت ورود به شهر نارنجی نیم میلیون و در صورت ورود به شهر قرمز یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: این موضوع توسط دوربین‌ها و نیز ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی رصد شده و با موارد تخلف برابر درخواست ستادملی مقابله با کرونا برخورد خواهد شد.
وی همچنین درباره اجرای طرح منع تردد شبانه که از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد اجرا می‌شود نیز گفت: تغییری در اجرای این طرح نیز ایجاد نشده و همچنان تردد تمامی خودروها در معابر درون شهرها اعم از شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع بوده و متخلفان و خودروهای غیر مجاز برابر قانون جریمه خواهند شد.
حسینی از شهروندان خواست که از انجام سفر و ترددهای غیرضروری در شهر و همچنین بین شهرها خودداری کنند، تا زنجیره انتقال ویروس کرونا با سرعت بیشتری متوقف شود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان آذربایجان غربی/۷۴ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند

جواد آقازاده، با اشاره به بستری دو هزار و ۲۴۳ نفر به دلیل مشکلات حاد تنفسی در استان اظهار داشت: هم اکنون ۷۴ نفر نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد یک هزار و ۱۶۰ بستری مشکوک و ۳۲۲ بستری آی سی یو در بیمارستان‌های سطح آذربایجان‌غربی ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به ابتلای یک هزار و ۳۶۴ نفر دیگر به بیماری کرونا گفت: تعداد مجموع مبتلایان به کرونا به ۲۵۴ هزار و ۲۴۵ نفر رسیده است.

وی به فوت ۲۳ نفر در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه تاکنون پنج هزار و ۸۷۶ نفر بر اثر کروناویروس جان باختند.

آقازاده با اشاره به واکسیناسیون ۴۱ هزار و ۳۰۵ نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۸۶ هزار و ۱۳ نفر بر علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

استان اصفهان/۱۰۹۶ نفر مبتلای جدید شناسایی شد

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۲۹۶۰  نفر بودند که ۱۰۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۴۰۹  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت ۴۵۰ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۴۳۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را ۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۵ نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان ایلام/۵۵۱۲۵ نفر از ابتدای همه‌گیری بهبودی کامل به دست آورده‌اند

محمد کریمیان، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۵۶ هزار و ۷۵۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۱۶۹ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳۰۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۵۳ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۵۵ هزار و ۱۲۵ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان چهار مورد شهرستان ایلام، دو مورد شهرستان مهران، یک مورد شهرستان چرداول، یک مورد شهرستان سیروان و یک مورد مربوط به شهرستان هلیلان گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون یک هزار و ۱۷ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام همچنین درباره واکسیناسیون گفت: از امروز گروه متولدان ۱۳۷۰ نیز به جامعه هدف تزریق واکسن افزوده شده‌اند و متولدین بالاتر از این سن نیز با مراجعه به مراکز منتخب می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند.

وی افزود: میانگین تزریق واکسن در ایلام ۷ هزار دوز در روز بوده است که این مقدار به ۱۰ هزار دوز افزایش پیدا کرده است.

کریمیان ایلام خاطرنشان کرد:  تاکنون در مجموع بیش از ۳۱۶ هزار دوز واکسن در استان دریافت که بیش از ۲۵۸ هزار دوز تزریق شده است.

وی گریزی به آخرین وضعیت کرونا در استان ایلام زد و بیان داشت: پیک پنجم بدترین و سخت‌ترین پیک  در استان ایلام بوده است بطوریکه شمار فوتی‌ها بالاتر از پیک قبلی  است.

کریمیان تعداد فوتی‌های کرونا از ابتدای شهریورماه تاکنون را ۹۹ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۲۰ بیمار بدحال در مراکز درمانی استان بستری هستند.

استقبال مادران باردار از واکسیناسیون  به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ضعیف  بوده و در این ارتباط خاطرنشان کرد:  تاکنون تنها ۵۰۰ نفر تزریق واکسن انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها  راپایین وبه میزان ۵۵ درصد عنوان و گفت: اکنون درصد استفاده از ماسک بین‌ مردم به‌میزان ۷۴درصد افزایش یافته است.

استان بوشهر/کاهش ۶۰ درصدی بستری‌ها نسبت به ماه قبل

سعید کشمیری، با اشاره به گذر از پیک پنجم بیماری کرونا اظهار داشت: روند ابتلا و بستری‌های کرونایی در این استان نزولی و تعداد بستری‌ها اکنون نسبت به ماه گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از سیر نزولی مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و بیان کرد: نتایج تست‌های کرونا مثبت در استان بوشهر از ۷۰ به ۲۰ نفر در هر ۱۰۰ تست رسیده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر کاهش تعداد فوتی‌های کرونایی را از دیگر آثار گذر از پیک پنجم کرونا دانست و تصریح کرد: روز گذشته ۵ نفر به سبب ابتلا به کرونا شامل ۲ آقا و ۳ خانم بین سن ۳۸ تا ۷۴ فوت کردند و اکنون تعداد جان‌باختگان کرونایی در استان بوشهر به یک‌هزار و ۸۹۴ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۶۶ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند خاطر نشان کرد: از این تعداد، ابتلای ۱۷ مورد به کرونا مثبت، قطعی و این درحالی است که اکنون ۵۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۲۰ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری تعداد مبتلایان شناسایی شده به بیماری از آغاز شیوع کرونا تاکنون را ۸۳ هزار نفر در استان بوشهر دانست و تصریح کرد: روند بهبودی بیماران تسریع یافته است به‌گونه‌ای که روز گذشته ۷۴ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روند واکسیناسیون را مورد اشاره قرار داد و افزود: تاکنون ۴۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا ۴۵ روز آینده کل جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک نوبت واکسن دریافت کنند.

استان خراسان رضوی /واکسیناسیون خودرویی در نمایشگاه بین المللی مشهد راه اندازی شد

دکتر مهدی قلیان اظهارداشت: مبارزه با کووید ۱۹ و کنترل آن با مشارکت کلیه سازمان‌ها امکان پذیر است اظهار داشت: شهرداری مشهد در این بحران از ابتدا همراه  دانشگاه علوم پزشکی بوده و خدمات شایان و قابل تقدیری انجام داده است.

رئیس کمیته بهداشت ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این  مرکز تجمیعی ظرفیت تزریق روزانه ۱۵ هزار دز واکسن را خواهد داشت و با توجه به فضای فیزیکی مناسب ، لاین‌های خودرویی و حمایت و پشتیبانی شهردار مشهد در صورت ارسال محموله‌های واکسن به این استان قابلیت افزایش هم خواهد داشت.

قلیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۷ لاین خودرویی واکسیناسیون در نمایشگاه بین المللی اماده شده است و سالن عطار نیز با تعداد ۲۴ لاین در حال آماده سازی است.

وی ضمن قدردانی از کلیه سازمان‌های همکار  با عنایت به تامین فضای فیزیکی جهت ایجاد پایگاه‌های  تجمیعی واکسیناسیون  و تجهیزات اظهار امیدواری کرد، با مشارکت و همکاری تمامی نهادها، سازمان‌ها و مردم بتوانیم بزودی چرخه ویروس کرونا را قطع کنیم.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان سمنان/روند همه‌گیری نزولی اما شکننده

نوید دانائی، اظهار داشت: با وجود این‌که روند واکسیناسیون در استان با سرعت خوبی در حال انجام است و رنگ‌بندی برخی شهرستان‌های استان سمنان از نظر وضعیت ابتلا به کرونا به سمت کمرنگ شدن می‌رود اما روند ابتلا همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کم شدن تعداد بیماران و نارنجی شدن برخی از شهرستان‌ها به معنای سهل‌انگاری و عادی انگاری نیست از مردم خواست تا همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته تعداد ۱۳۷ بیمار با تست PCR کرونا مثبت در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانائی خاطرنشان کرد: شناسایی افراد مبتلا به کرونا نشان‌دهنده این است که روند ابتلا همچنان ادامه داشته و باید پروتکل‌های بهداشتی به‌طورجدی رعایت شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و مشارکت مردم از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای آینده شاهد خبرهای بهتری باشیم.

استان فارس/ ۱۵۵ مورد بستری جدید در مراکز درمانی استان

در شبانه‌روز اخیر آمار مجموع مبتلایان کرونایی از ابتدای شروع پاندمی به ۱۰۵ هزار و ۱۵۷ نفر رسید که از این جمعیت ۳۸ هزار و ۲۰۴ نفر در بیمارستان‌های بستری شدند و از این میزان بستری ۲۹ هزار و ۷۵۴ نفر بهبود یافته و ۲ هزار و ۲۹۳ نفر فوت کردند. همچنین مجموع موارد محتمل و مشکوک ابتلا با ۱۰۷ نفر افزایش به ۱۸ هزار و ۷۲۵ نفر رسید که در مجموع ۳ هزار و ۱۰۳ نفر بستری موقت شدند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از افزایشی شدن موارد بستری کرونایی روزانه خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۵۵ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز قبل ۱۷.۵ درصد افزایش یافته و ۲۳ نفر بیشتر از روز گذشته بوده است.

پیمان نامدار اضافه کرد:‌ همچنین آمار کل بستری‌های فعلی ما در بیمارستان‌ها و مراکز در مانی استان قزوین هم بیش از ۳ درصد افزایش یافت و به ۶۸۱ نفر رسید که ۲۰ نفر بیشتر از روز گذشته است و امیدواریم این افزایش مقطعی باشد و دوباره شاهد کاهش آمار بستری‌های کرونایی باشیم.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان در ادامه از کاهش ۳۶ درصدی آمار مبتلایان کرونایی خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۱ مبتلای کرونایی جدید در سطح استان شناسایی شد که این آمار نسبت به روز گذشته ۲۰۰ نفر کمتر شده است. ضمن اینکه موارد فوتی هم ۲۵ درصد کاهش یافت و در این مدت ۹ بیمار بدحال ما جان خود را از دست دادند که ۳ نفر کمتر از روز پیش بود.

نامدار به کاهش ۲۱ درصدی آمار بهبودیافتگان هم اشاره کرد و ادامه داد: در شبانه‌روز اخیر این آمار برای نخستین بار بعد از موج پنجم کرونا به زیر ۱۰۰ نفر رسید و طی این مدت ۹۳ بیمار کرونایی با علایم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که در مقایسه با روز گذشته ۲۵ نفر کمتر شده است. 

استان کرمان / کاهش ۳۰ درصدی مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی

در حال حاضر از ۲۳ شهرستان استان تنها چهار شهرستان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و ۱۵ شهرستان باقی مانده نارنجی هستند و تا ظهر روز گذشته بستری‌های قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان از مرز ۸۰۰ بیمار گذشته و به عدد ۷۹۴ مورد رسیده است.

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز وضعیت استان را شکننده عنوان کرد و گفت: باید به ثبات لازم برسیم و برای شکسته شدن زنجیره کرونا در سطح جامعه، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان مورد تأکید است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان افزایش دارد و تاکنون ۴۸ درصد جمعیت بالای ۳۵ سال استان دوز اول واکسن را دریافت کردند افزود: موج پنجم بیماری کرونا در استان روند نزولی دارد و آمار مراجعه کنندگان سرپایی ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۷۹۴ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۵۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۲۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۲۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۵۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۳۷ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۱۱۱ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۷ هزار و ۸۱۱ مورد رسیده است.

وی به فوت ۲۱ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۴۸۶ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۸۴۹ هزار و ۷۳۱ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۴۵۷ هزار و ۷۶۵ مورد است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان گیلان/حال عمومی ۱۵۶ بیمار بستری وخیم است

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر ۸۳۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۴ نفر به تازگی به آمار افزوده شده‌اند.

همچنین ۱۵۶ بیمار کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که از این تعداد ۱۷ نفر ۲۴ ساعت گذشته به این بخش منتقل شدند و حال ۱۷۲ بیمار نیز وخیم است.

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم‌اکنون تمامی شهرستان‌های استان گیلان به جز شهرستان املش که زرد است، در وضعیت نارنجی قرار دارند.

روند واکسیناسیون در گیلان با سرعت بیشتری نسبت به هفته‌های گذشته در حال انجام است و طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان واکسیناسیون دانشجویان نیز به زودی در استان انجام می‌شود.

به ‌دنبال واردات محموله‌ واکسن‌ کرونا به استان گیلان تعداد مراکز واکسیناسیون در استان رو به افزایش بوده و تجمعاتی که هفته‌های گذشته در پایگاه‌های واکسیناسیون شاهدش بودیم رو به کاهش است.

استان مرکزی/ ۵۲۷ مورد ابتلای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به روند ابتلای بیماران کرونایی در استان مرکزی اظهار داشت: شمار مبتلایان جدید کرونا در استان مرکزی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی به ۵۲۷ مورد رسید.

سیدمحمد جمالیان افزود: ۱۰۹ نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی بیان کرد: ۴۱۸ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۸۹ هزار و ۲ نفر رسیده است.

جمالیان بیان کرد: متاسفانه ۱۵ بیمار کرونایی نیز در این بازه زمانی در استان به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به دو هزار و ۵۸۳ نفر رسید.

استان یزد/ واکسیناسیون کرونا به دهه هفتادی های یزدی رسید

محمدرضا دهقانی اظهار داشت: کلیه متولدین ۱۳۷۰ و ماقبل در مناطق شهری استان، از امروز مشمول دریافت واکسن کرونا هستند و به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: گروه سنی ۱۸ سال به بالا که دارای پرونده سلامت در مناطق روستایی هستند جهت دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون در استان یزد با سرعت بالایی در حال انجام است افزود: در حال حاضر ۵۴۴ هزار و ۸۷۰ دوز واکسن به گروه‌های هدف در استان تزریق شده است.

دهقانی با اشاره به واکسینه شدن ۴۴ درصد جمعیت استان گفت: از ابتدای واکسیناسیون در استان ۳۶۳ هزار و ۱۰۲ دوز واکسن در نوبت اول و  ۱۸۱ هزار و ۷۶۸ دوز واکسن در نوبت دوم به گروه‌های هدف تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: تاکنون ۵۶ درصد جمعیت بالای ۳۵ سال در استان یزد در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم