شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#اسپانیا

تظاهرات هزاران نفر از استقلال طلبان کاتالان در بارسلون


تظاهرات هزاران نفر از استقلال طلبان کاتالان در بارسلون

هزاران نفر از استقلال طلبان کاتالان بار دیگر در حمایت از جدایی این ایالت از اسپانیا در خیابان‌های شهر بارسلون تجمع و تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورو نیوز، هزاران نفر از استقلال طلبان و جدایی طلبان کاتالان در نخستین تجمع گسترده خود از زمان آغاز بحران شیوع ویروس کرونا و پیش از مذاکرات با دولت اسپانیا به خیابان‌های شهر بارسلون آمدند و بار دیگر خواستار جدایی این ایالت از کشور اسپانیا شدند.

 

بر اساس این گزارش، معترضان کاتالان در حالی که صورت خود را با ماسک پوشانده بودند، در مرکز شهر بارسلون اقدام به اهتزاز درآوردن پرچم های خود کردند.

این تظاهرات و تجمع در حالی برپا شد که قرار است نشست نمایندگان کاتالونیا با دولت مرکزی اسپانیا به زودی برگزار شود.

این دومین نشست بین دو طرف با هدف یافتن راهکاری است تا به بحران سیاسی که از سال 2017 میلادی آغاز شده، پایان دهد. جدایی طلبان کاتالان در سال 2017 تلاش ناکامی را برای جدایی از اسپانیا آغاز کردند.

البته بعید به نظر می رسد که این بحران سیاسی در کوتاه مدت حل و فصل شود، زیرا جدایی طلبان کاتالان خواستار برگزاری همه پرسی قانونی برای استقلال هستند ولی دولت مرکزی اسپانیا بر این باور است که هرگونه رای گیری باید برای بهبود روابط کاتالونیا با سایر مناطق اسپانیا باشد.

انتهای پیام/