شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#یمن#عمان

درباره آخرین تحولات یمن؛

فرستاده سازمان ملل در امور یمن با مقام عمانی دیدار کرد

فرستاده سازمان ملل در امور یمن با مقام عمانی دیدار کرد

فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن در جریان دیدار با نماینده دائم عمان در این سازمان، در خصوص آخرین تحولات یمن با وی رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عمان، «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل در امور یمن با «محمد بن عوض الحسان» نماینده دائم عمان در این سازمان دیدار کرد. این دیدار در شهر نیویورک برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان دیدار مذکور در خصوص آخرین تحولات یمن رایزنی کردند. گراندبرگ از تلاش‌های مسقط برای برقراری ثبات در یمن قدردانی و بر تلاش سازمان ملل برای حل بحران این کشور تأکید کرد.

فرستاده سازمان ملل در امور یمن با مقام عمانی دیدار کرد

این دیدار درحالی انجام شد که یمنی‌ها اخیراً انتقاداتی را از مواضع گراندبرگ مطرح کرده اند. «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: گراندبرگ باید بداند که طرف متجاوز در یمن، عربستان و امارات هستند. کسانی که ملت یمن را به خاک و خون می کشند، عربستان و امارات هستند.

این مقام یمنی یادآور شد: اگر قرار باشد گراندبرگ نیز همان مسیر اشتباه ۷ سال گذشته سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد را در پیش گیرد، قطعاً به راه حلی برای حل و فصل بحران یمن دست نخواهد یافت.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن همچنین تصریح کرد: فرستاده جدید سازمان ملل متحد در یمن باید بی طرف باشد. او نباید تسلیم فشار کشورهای دیگر شود. از سوی دیگر، «جلال الرویشان» معاون نخست وزیر در امور دفاع و امنیت دولت نجات ملی یمن هم گفت: گراندبرگ تلاش می‌کند سعودی‌ها مظلوم جلوه دهد.