شهرخبر

معتادان متجاهر زن بعد از بازداشت رها می‌شوند!/ کشف بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد مخدر طی یک هفته در تهران


معتادان متجاهر زن بعد از بازداشت رها می‌شوند!/ کشف بیش از 2000 کیلوگرم مواد مخدر طی یک هفته در تهران

رئیس پلیس تهران از کشف ۲ تن و ۴ کیلوگرم مواد مخدر طی هفته گذشته در تهران خبر داد و گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر زن برعهده پلیس است، آمادگی کامل برای جمع‌آوری این افراد داریم اما متأسفانه آنها بعد از بازداشت رها می‌شوند!

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه اجرای چهارمین مرحله از طرح "ظفر" (طرح دستگیری قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان، خرده‌فروشان و معتادان متجاهر تهران)، درباره دستاوردهای طرح مذکور اظهار کرد: این طرح توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران و با همکاری سایر رده‌های پلیس اجرا شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، مبارزه قاطع، جدی، شبانه‌روزی و بی‌امان با مواد مخدر را از اولویت‌های پلیس برشمرد و گفت: با تسلط خوب بر باندهای مواد مخدر، کشفیات و نتایج خوبی به دست آورده‌ایم.

این مقام انتظامی از کشف 2 تن و 4 کیلوگرم مواد مخدر طی هفته گذشته در تهران و متلاشی شدن چهار باند بزرگ و بین‌المللی مواد مخدر خبر داد و تصریح کرد: 2 باند از این 4 باند متاسفانه از اتباع غیرایرانی بودند که در یک مورد 160 و در موردی دیگر 180 کیلو مواد مخدر از آنها کشف و ضبط شد البته برای ما فرقی نمی‌کند که مجرمان از چه کشوری باشند و برخورد لازم را صورت می‌دهیم.

وی افزود: در چهارمین مرحله از طرح ظفر، 80 قاچاقچی مهم و بزرگ بازداشت شده، 58 دستگاه خودرو آنها توقیف و 3 قبضه سلاح جنگی و 235 عدد فشنگ نیز از آنها کشف شد.

رحیمی با تأکید بر اینکه با انهدام این باندها ضربه محلکی به قاچاقچیان زده شد، خاطرنشان کرد: در کنار برخورد با قاچاقچیان بزرگ، برخورد با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر را نیز مدنظر قرار داده‌ایم که در همین رابطه در این فصل 4 هزار و 470 خرده‌فروش مواد مخدر جمع‌آوری شده و از آنها 333 آلات و ادوات مواد مخدر کشف شد.

به گفته رئیس پلیس تهران در طول یک هفته اخیر 5 هزار و 211 معتاد متجاهر نیز از سطح معابر تهران جمع‌آوری شده و تحویل مراکز بازپروری شدند.

وی از برخورد با فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی نیز خبر داد و متذکر شد: در چهارمین مرحله از طرح ظفر 52 صفحه و تارنما درباره تبلیغ و فروش مواد مخدر شناسایی و 34 نفر از گردانندگان این صفحات که اغلب فروشنده مواد مخدر نیز بودند بازداشت شدند همچنین 23 نفر از رابطان آنها را که بعد از تبلیغ اقدام به رساندن مواد به دست خریداران می‌کردند، بازداشت شدند.

این مقام انتظامی برخورد با ترانزیت‌کنندگان مواد مخدر از طریق خاک کشور ایران به کشورهای اروپایی را از اولویت‌های پلیس دانست و گفت: با جدیت با ترانزیت کنندگان مواد مخدر برخورد می‌کنیم.

رحیمی در پاسخ به سؤالی درباره برخورد با زنان معتاد متجاهر که به زباله‌گردی نیز روی آورده‌اند، گفت: بحث جمع‌آوری این افراد برعهده پلیس است و مردم بدانند که آمادگی کامل برای جمع‌آوری آنها داریم همچنان که تعداد زیادی از آنها را دستگیر کرده‌ایم اما باید مکان مناسبی برای نگهداری و بازپروری این زنان معتاد باشد؛ این دست از معتادان (زنان معتاد متجاهر) نیز جزو 3 تا 4 هزار معتاد متجاهری هستند که بیماری دارند و متأسفانه بعد از بازداشت رها می‌شوند!

انتهای پیام/