شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#خوراکی#افزایش قیمت#هزار تومان

دلایل افزایش قیمت قارچ خوراکی | تقاضا ۴۰ درصد کاهش یافت

عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ خوراکی گفت:‌ قیمت قارچ از کارخانه‌ها بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان در روزهای مختلف متغیر است و تا به دست مصرف‌کننده برسد به ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان می‌رسد.

پرورش قارچ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، نامی موحدی در مورد علل افزایش قیمت قارچ اظهار کرد: یک بخشی از افزایش قیمت به علت تورم است که روی تمامی کالاها تاثیر گذاشته است. علاوه بر این مواد اولیه تولید قارچ نیز گران شده، مثلا کلش گندم امسال بسیار گران شد، کوره مرغی هم که از مواد اولیه تولید قارچ است افزایش قیمت پیدا کرد. بنابراین قیمت کمپوست بالا رفت و تاثیر خود را بر قیمت قارچ گذاشت. هزینه‌های قیمت بسته‌بندی، آب و برق نیز سیر صعودی داشت.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت‌ها میزان تولید کاهش یافت چراکه واحدها برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود سرمایه در گردش زیادی نداشتند و مجبور به کاهش میزان خرید شدند. از طرفی هر سال تابستان میزان تولید قارچ نیز کم می‌شود.

موحدی افزود: قیمت قارچ از کارخانه‌ها بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان در روزهای مختلف متغیر است و تا به دست مصرف‌کننده برسد به ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. ولی قارچ با قیمت ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان هم در بازار و بعضی فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ خوراکی با اشاره به کاهش تقاضا گفت: تقاضا هم به این علت کاهش قدرت خرید مردم، افت داشته است. ولی باید توجه داشت که تولید نیز کم است و به محض اینکه تولید افزایش یابد ما با مازاد قارچ و طبیعتا شکست قیمت مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تقاضا و عرضه تقریبا متعادل است، و شاید نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان تقاضا ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته باشد.