شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال قبل#سال گذشته

با شرکت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر؛

اختتامیه طرح قرآنی۱۴۵۵ برگزار شد/رشد شرکت کنندگان نسبت به سال قبل

اختتامیه طرح قرآنی۱۴۵۵ برگزار شد/رشد شرکت کنندگان نسبت به سال قبل

طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ با شرکت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مسابقه پیامکی و ۳۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته با شعار محوری قرآن، امید، زندگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما؛ مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما با حضور مسئولان قرآنی کشور و با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف برگزار شد.

طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ به عنوان بزرگترین و فراگیرترین طرح قرآنی کشور با مشارکت نهادها و سازمان‌های قرآنی کشور، با شعار محوری «قرآن، امید، زندگی»: از ۵ تیر آغاز و تا ١٢ شهریور به مدت ده هفته برگزار شد. در این طرح ۷۰ آیه کاربردی به صورت موضوعی از شبکه‌های مختلف سیما و ۱۰ شبکه رادیویی و ۳۲ شبکه استانی پخش شد.

سعید سعادتی، معاون فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ با اشاره به آثار ارسالی به جشنواره فرهنگی قرآنی ۱۴۵۵ گفت: ۱۵۱۰ اثر به جشنواره فرهنگی قرآنی ۱۴۵۵ در هفت رشته و ۱۰ موضوع قرآنی رسیده است که هدایایی به مبلغ ۳ تا ۵ میلیون تومان برای برگزیدگان این طرح در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره در رشته‌های خوشنویسی، عکس نوشت و نقاشی می‌باشد.

بنابراین گزارش در ادامه مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ ارتباط تلفنی با مهدی قره شیخلو؛ مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به جهت همراهی در اجرای این طرح ملی و کشوری گرفته شد و با ایشان در این خصوص گفتگو شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مدیر کل ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم در برنامه اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ گفت: اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵ فرصت بسیار خوبی را برای نشر معارف قرآنی در میان خانواده‌ها فراهم کرد.

بنابراین گزارش، محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی از راه اندازی کانال این طرح ملی و قرآنی در اپلیکیشن شاد خبر داد و گفت: طرح ۱۴۵۵ مجموعاً ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازدید کننده در اپلیکیشن شاد داشت. در این کانال اختصاصی علاوه بر تولید محتوای الکترونیکی خاص، اطلاع رسانی روزانه سوالات و معرفی دانش آموزان حافظ قرآن کریم در ایام اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ صورت گرفت.

در ادامه مراسم اختتامیه؛ قرعه کشی ٣١٣ برگزیده آزمون سراسری حفظ و مفاهیم طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ برگزار شد و همچنین به صورت زنده با مراکز صدا و سیمای پنج استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، زنجان، ایلام و آذربایجان شرقی به عنوان مراکز برتر این طرح ارتباط گرفته شد.

لازم به ذکر است؛ شرکت کنندگان مسابقه پیامکی ۱۴۵۵ نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته اند و جمعاً دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مسابقه پیامکی طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ شرکت کرده اند. همچنین اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ برروی سایت شبکه قرآن و معارف سیما به نشانی qurantv.ir قابل مشاهده است.