شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مخالفت

همزمان با اعتراضات فرانسه؛

اعتراضات در یونان با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد

اعتراضات در یونان با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد

چند هزار نفر از شهروندان یونانی طرح دولت این کشور برای واکسیناسیون اجباری ویروس «کووید ۱۹» را به چالش کشیده و با آن مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، همزمان با معترضان فرانسوی، در یونان نیز چند هزار نفر از شهروندان این کشور طرح دولت برای واکسیناسیون اجباری ویروس «کووید ۱۹» را به چالش کشیده و با آن مخالفت کردند و به همین منظور دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

گفته شده این اعتراضات در بندر «سالونیک» از شهرهای مهم و اقتصادی یونان صورت گرفته است.

در این اعتراضات همچنین نیروهای امنیتی با معترضان به شدت برخورد کردند و تظاهرات به خشونت کشیده شد.

همچنین پلیس و نیروهای امنیتی با لباس ضد شورش و استفاده از توپ آب‌پاش، گاز اشک‌آور و اسپری فلفل قصد داشتند که معترضان را پراکنده کنند؛ اگرچه این اعتراضات تا تاریکی هوا ادامه یافت.

همزمان با یونان، در فرانسه نیز ده‌ها هزار نفر از شهروندان فرانسوی برای نهمین هفته متوالی با حضور در خیابان‌های شهرهای مختلف فرانسه نسبت به سیاست‌های دولت این کشور در ارتباط با اجباری بودن تزریق واکسن کرونا و الزام آور بودن گذرنامه واکسن به شدت اعتراض کردند.

این اعتراضات چند روز مانده به اجرایی شدن طرح اجباری واکسیناسیون کادر بهداشت در فرانسه صورت گرفته است.

گفته شده حدود ۱۷۰ هزار نفر از مخالفان گذرنامه اجباری سلامت از جمله ۳۰ هزار نفر در پاریس، با حضور در شهرهای مختلف فرانسه علیه طرح واکسیناسیون اجباری در کشور تظاهرات کردند و برنامه امانوئل ماکرون درباره مقابله با کرونا را به چالش کشیدند.

همچنین گفته شده پلیس فرانسه برای مقابله با معترضان و پراکنده کردن آنان از گاز اشک آور و اسپری فلفل استفاده کرده است.