شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیاه

دارو‌های کورتون منجر به بیماری قارچ سیاه در بدن می شوند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: دارو‌های حاوی کورتون منجر به بیماری قارچ سیاه و در نهایت تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهند شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرعت گرفتن واکسیناسیون علیه کرونا ۲۰ شهریورماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه قارچ‌ها عمدتاً زمانی در بدن غالب می‌شوند که سیستم ایمنی بدن دچار ضعف شده باشد گفت: کرونا می‌تواند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن شود، همچنین دارو‌های کورتون می‌تواند منجر به بیماری قارچ سیاه شود و این موضوع می‌تواند زمینه را برای تضعیف سیستم ایمنی بدن فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه عمدتاً در بیمارانی این موضوع رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند افزود: یکسری از بیماران بستری می‌شوند و یک سری دیگر درمان سرپایی دارویی رمدسیویر را می‌گرفتند و می‌روند، اما الان با خالی شدن تخت‌ها این گونه از بیماران بستری می‌شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت دارویی کشور در خصوص کرونا خوب است ادامه داد: الان کمبود دارو وجود ندارد و یا اینکه در ۱۰ روز گذشته گزارشی در این زمینه نداشتیم، بر اساس پیش‌بینی‌ها و رفتارشناسی بیماری شاید در آبان ماه باید مواظب باشیم، ۶ تا ۸ هفته طلایی وقت داریم که در این مدت اگر بتوانیم سرعت واکسیناسیون را بالاتر از این که انجام داده ایم را انجام دهیم با خیال راحت می‌توانیم به مقابله با پیک بعدی برویم، این نیست که پیک بعدی داشته باشیم.

خبر در حال تکمیل است ...