شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#دولت#بلاروس#آلمان

مرکل:

فشار بلاروس به اتحادیه اروپا از طریق پناهجویان غیر قابل قبول است

فشار بلاروس به اتحادیه اروپا از طریق پناهجویان غیر قابل قبول است

صدراعظم آلمان طی سخنانی ضمن انتقاد از دولت برای برای فرستادن عامدانه پناهجویان مقیم در این کشور به سمت مرزهای اتحادیه اروپا، این اقدام مینسک را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان طی سخنانی ضمن انتقاد از دولت برای فرستادن عامدانه پناهجویان مقیم در این کشور به سمت مرزهای لهستان به منظور تحت فشار قرار دادن اتحادیه اروپا، این اقدام مینسک را غیر قابل قبول توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، مرکل که این سخنان را در جریان برگزاری نشست خبری خود مطرح می‌کرد، با اعلام این خبر که طی روزهای آینده آخرین سفر خود به لهستان به عنوان صدراعظم آلمان را انجام خواهد داد، این اقدام دولت بلاروس را به منزله جنگ هیبریدی علیه اتحادیه اروپا دانسته و گفت که چنین اقدامی، سو استفاده از انسان‌ها و قرار دادن آنها در شرایط سخت است.

مرکل همچنین گفت که این موضوع را در جریان دیدار اخیر خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز با وی در میان گذاشته است.

لازم به ذکر است، دولت بلاروس روز چهارشنبه هفته گذشته از تعلیق توافق این کشور با اتحادیه اروپا بر سر نگهداری از پناهجویان در آینده نزدیک خبر داد.

گفته می شود «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس پیش نویس طرحی را تقدیم پارلمان این کشور کرده که در صورت تصویب، کلیه توافقات جاری میان مینسک و اتحادیه اروپا بر سر نگهداری از پناهجویان در بلاروس ملغی خواهد شد.

در همین رابطه، روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری بلاروس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این سند در واکنش به اقدامات غیر دوستانه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در مقابل بلاروس تهیه شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در آینده نزدیک، تعهدات مربوطه کشور ما تعلیق خواهد شد.

گفتنی است، کشورهای اتحادیه اروپا، دولت لوکاشنکو را متهم کرده اند که به تلافی تحریم‌های وضع شده غرب علیه مینسک، صدها مهاجر را از طریق لهستان و لیتوانی به صورت غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا کرده است؛ موضوعی که بلاروس تاکنون آن را رد کرده و حالا می‌گوید تصمیم مینسک برای لغو تعهدات خود در قبال بروکسل قطعی است.