شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان#جدید

دروغ جدید آمریکا درباره افغانستان فاش شد

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: در حمله هوایی آمریکا به کابل به بهانه هدف گرفتن یک خودروی انتحاری متعلق به داعش در این کشور کارمند یک گروه امداد رسان آمریکایی و خانواده اش کشته شده اند؛ این رویداد گمانه زنی ها درباره دروغ وزارت دفاع آمریکا درباره این حمله به افکار عمومی را افزایش داده است.

دروغ جدید آمریکا درباره افغانستان فاش شد

به گزارش منیبان؛ نیویورک تایمز نوشت: اشتباه درباره هویت افرادی که هدف قرار گرفته است وجهه دولت جو بایدن را به دنبال خروج آشفته نیروهای آمریکایی از افغانستان بیش از پیش تخریب کرده است. خروج آمریکا باعث شد صدها نفر از شهروندان آمریکا و هزاران افغانی که در معرض خطر بودند، در افغانستان باقی بمانند.

زماری احمدی (Zemari Ahmadi) و ۹ نفر از اعضای خانواده اش از جمله هفت کودک در حمله ۲۹ آگوست (۷ شهریور) آمریکا یعنی یک روز قبل از تخلیه آمریکایی ها با استفاده از هواپیما از کابل کشته شده اند. این خبر را برادر فرد کشته شده در مصاحبه با نیویورک تایمز تایید کرده است.  

زماری احمدی در ۱۴ سال گذشته به عنوان مهندس برای یک گروه خیریه مستقر در کالیفرنیا و یک موسسه بین المللی آموزشی کار می کرد. این گروه امداد رسان تقاضا کرده بود وی به عنوان پناهجو به آمریکا منتقل شود.

پنتاگون نخست این حمله را ماموریتی موفق برای جلوگیری از بمب گذاری دیگری در فرودگاه کابل مطرح کرد. در حمله نخست ۱۳ نیروی آمریکایی و دستکم ۱۶۹ نفر از افغان ها در حمله انتحاری که گمان می رود داعش در آن نقش داشته در ۲۶ آگوست جان باختند.

شورای امنیت ملی کاخ سفید از پاسخگویی به درخواست نیویورک تایمز برای اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.

جان کربی سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون گفته است این ستاد به ارزیابی نتایج حمله ۲۹ آگوست به کابل ادامه می دهد. وی گفت ما همچنان بر این باوریم که این حمله مانع بروز تهدیدی قریب الوقوع به فرودگاه و افرادی از ما شد که در فرودگاه حاضر بودند

وبگردی