شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سایپا#قیمت
رصد بازار خودروهای داخلی؛

ساینا به 160 میلیون رسید/ قیمت محصولات سایپا + جدول

کدخبر: 439773
اقتصادنیوز: نوسان قیمت دلار در بازار امروز 20 شهریور 1400 موجب شد تا بازار پرتیراژهای سایپا شاهد نوساناتی باشد.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ به گفته فعالان بازار خودرو روند قیمتی خودروهای پرتیراژ سایپا تا حدودی شبیه روند قیمت دلار در بازار امروز بوده است، بطوریکه قیمت دلار در ابتدای روز روند رو به پایین داشت و به نزدیک شدن به میانه روز قیمت دلار به روز گذشته نزدیک شد و پس از آن بازار افزایش قیمت را ثبت کرد.

اما در کنار نوسان نرخ دلار اظهار نظرهای مطرح شده در روزهای گذشته در خصوص افت قیمت خودروهای وارداتی پس از آزاد شدن واردات خودور نیز در  بلاتکلیفی قیمت خودروهای داخلی اثر گذار بوده است. فعالان بازار خودرو با اشاره به اظهارنظرهای مطرح شده بر این نکته تاکید می کنند در صورتی که واقعا این طرح به تصویب برسد ما شاهد افت قیمت در بازار خواهیم بود اما آنچه مسلم است تا زمان تصویب طرح اظهارات مطرح شده اثر کوتاه مدت در بازار دارد و نمی تواند به صورت بلند مدت بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهد.

طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو  فردا در دستور کار مجلس قرار دارد، هر چند مشخص نیست این بار هم به رای گذاشته می شود یا نه؟ با این حال تا زمان تعیین تکلیف این طرح و تا زمانی که  طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در مجلس در رفت و آمد است بازار خودرو از اظهارات مطرح شده در خصوص این طرح اثر خواهد گرفت.

  وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

توجه به روند بازار امروز محصولات سایپا هم رشد قیمت داشتند و هم بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند. با این شرایط «کوییک معمولی» امروز با افزایش یک میلیونی قیمت در بازار 171 میلیون تومان عرضه شد و «کوییک R» هم بدون تغییر 177 میلیون تومانی در بازار قیمت خورد.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» افتی دو میلیونی در بازار را تجربه کرد و قیمت آن در بازار به 147 میلیون تومان رسید. این خودرو در روزهای اخیر رشد قیمت بسیاری را تجربه کرده بوده و به گفته فعالان بازار خودرو این افت قیمت را می توان به اصلاح قیمت نسبت داد.

 «تیبا 2» نیز بدون تغییر در بازار 159 میلیون تومان قیمت گذاری شدند. «ساینا» هم رشدی 500 هزار تومانی در بازار داشت و قیمت آن امروز به  159 میلیون و 500 هزار تومان در بازار رسید.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 20