شهر خبر

زنگ خطر یک بیماری خطرناک در مهریز به صدا درآمد!

کدخبر: 439753
اقتصاد نیوز : سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز از افزایش گازگرفتگی و زنگ خطر گردش ویروس بیماری هاری در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و خواستار ساماندهی سگ‌های ولگرد در مهریز شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، «علیرضا پورمازار» در نشست ساماندهی سگ‌های ولگرد در این شهرستان بر ساماندهی سگ‌های رها شده و بدون صاحب در این شهرستان به صورت اورژانسی تاکید کرد و افزود: امروز تعدد سگ‌ها در سطح شهر در حال افزایش است و به صورت گله‌ای در سطح شهر تردد دارند و به طور قطع این روند آسیب زا خواهد بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: ساماندهی نشدن سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر و روستاهای این شهرستان نه تنها باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای ساکنان شده بلکه پرسه زدن این حیوانات در معابر عمومی، چهره شهر را نازیبا کرده است.

پورمازار با اشاره به افزایش موارد حیوان گزیدگی و گازگرفتگی در سطح شهر و بعضی روستاهای شهرستان، اظهار کرد: چندین مورد گاز گرفتگی در شهر و روستاهای مجاور و دیگر روستاهای شهرستان داشتیم و گردش ویروس بیماری هاری در شهر، زنگ خطر و نگران کننده است و باید برای کنترل سگ‌های ولگرد چاره اندیشید.

وی در پایان این نشست به مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: مقرر شد توسط شهرداری در سطح شهر و دهیاری‌ها در روستاهای شهرستان نسبت به زنده گیری سگ‌های ولگرد اقدام کنند

«رضا زارعزاده» فرماندار مهریز هم در این نشست تصریح کرد: شکار سگ‌ها خسارت جبران‌ناپذیر را متوجه جان، روح و روان شهروندان و آینده جامعه می‌کند و باید با راهکارهای اصولی، علمی، اخلاقی و قانونی در حل معضل سگ‌ها انجام شود.

به گزارش ایسناو  به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهریز، فرماندار بیان کرد: باید از طریق زنده گیری نسبت به ساماندهی این دسته از حیوانات اقدام شود.