به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی اعلام کردند، اعضای گروه تروریستی داعش اقدام به بمباران روستای «الخطاب» واقع در شهر «مخمور» در جنوب شرق موصل کردند و اعضای داعش پس از آن به تعدادی از منازل این روستا یورش برده و سپس با یک بمب کنار جاده‌ای نیروهای وابسته به «حشد عشائری» را منفجر کردند.

منابع مذکور که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند، در نتیجه این حمله یک افسر پلیس عراق به همراه برادرش و یکی از نیروهای حشد عشائری کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، نیروهای امنیتی وارد روستای «الخطاب» واقع در استان «مخمور» شدند تا تفتیش و بازرسی در مناطق نزدیک به مکان این حمله را آغاز کنند.

این دومین حمله گروه تروریستی داعش به شهر «مخمور» در مدت کمتر از یک هفته است.

یکشنبه گذشته سه تن از سربازان عراقی در حمله داعش در شهر مخمور کشته شدند و پس از آن نیروهای عراقی اقدامات امنیتی و عملیات تفتیش و بازرسی در این شهر و مناطق دیگر این استان را آغاز کردند.

باقی اعضای گروه تروریستی داعش در استان دیالی در شرق عراق پیشتر به نیروهای ارتش عراق در شهر المقدادیه در شمال شرقی این استان حمله کردند.

در همین راستا، یک مسئول امنیتی در استان دیالی خاطرنشان کرد، این حمله در روستای «أبو دهن» واقع در شمال المقدادیه رخ داد و در نتیجه این حمله یک سرباز عراقی و یک تن از نیروهای حشد شعبی زخمی شدند.

در همین راستا، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح از به هلاکت رسیدن یکی از اعضای گروه تروریستی داعش در عملیات امنیتی ارتش عراق در روز جمعه در استان نینوا خبر داد.

اواخر سال ۲۰۱۷، عراق پس از بیرون راندن داعش از همه شهرهای اصلی که در سال ۲۰۱۴ تصرف کردند، پیروزی خود را بر این گروه تروریستی اعلام کرد.

از آن زمان، حملات داعش در شهرها به میزان قابل توجهی کاهش یافت، اما نیروهای عراقی هنوز در مناطق کوهستانی و بیابانی در جستجوی بقایای داعش هستند که هر از گاهی مکان‌های نظامی را هدف قرار می‌دهند.

دومین حمله تروریستی به موصل در کمتر از یک هفته