شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#گوگل

تحقیقات ضد انحصاری اروپا علیه شرکت آمریکایی گوگل


تحقیقات ضد انحصاری اروپا علیه شرکت آمریکایی گوگل

کمیسیون اروپا (EC) قرار است تحقیقات ضد انحصاری خود را درباره فعالیت شرکت آمریکایی گوگل دوباره آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، خبرنگار شرکت مشاوره املکس MLex در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که کمیسیون اروپا (EC) قرار است تحقیقات ضد انحصاری خود را درباره فعالیت شرکت آمریکایی گوگل دوباره آغاز کند.

این کمیسیون قرار است بررسی کند که آیا گوگل سازندگان دستگاه‌های اندروید را مجبور به نصب برنامه «دستیار گوگل» Google Assistant به عنوان نرم‌افزار پیش فرض صوتی در این دستگاه‌ها کرده است یا خیر.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که سلطه نرم افزارهای الکسای آمازون، سیری اپل و دستیار گوگل در بازار نگرانی‌هایی را در مورد شیوه‌های بالقوه ضد رقابتی ایجاد کرده است.

مارگارته وستاگر، کمیسر رقابت‌های اتحادیه اروپا، در این باره گفت: ما نشانه‌هایی درباره برخی از شیوه‌ها می‌بینیم که به خوبی می‌دانیم ممکن است منجر به انعام دادن و یا ظهور «گیت کیپر» شود. از نتایج اولیه منتشر شده امروز، به نظر می‌رسد که نگرانی‌های در بسیاری از بازیکنان مشترک است.

بیانیه‌های کمیسیون اروپا پس از تحقیقات یک‌ساله در مورد دستیارهای صوتی و سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت و پاسخ‌های بیش از 200 شرکت تنظیم شده است.

وستاگر همچنین گفت که هنوز زود است که بگوییم آیا این تحقیقات منجر به پرونده‌سازی علیه این شرکت‌ها می‌شود یا خیر. این تصمیم پس از یک رایزنی عمومی 12 هفته‌ای که تاریخ 1 سپتامبر به پایان رسید و در پی یک گزارش نهایی در نیمه اول سال 2022 تعیین می‌شود.

گوگل در حال حاضر با جریمه‌های سنگینی از سوی این سازمان ناظر اروپایی روبرو است که گفته بود این غول فناوری ایالات متحده از سال 2011 از سیستم عامل تلفن همراه اندرویدی محبوب خود برای خنثی‌سازی رقبا استفاده کرده است که یک عمل ضد رقابتی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/