شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#مجلس#بانک مرکزی#دولت

قانون جهش تولید مسکن تورم زا نیست/مسکن موتور محرک اقتصاد کشور است


قانون جهش تولید مسکن تورم زا نیست/مسکن موتور محرک اقتصاد کشور است

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قانون مصوب پارلمان برای جهش تولید مسکن تورم زا نیست، گفت: زمانی تورم در کشور ایجاد می شود که دولت برای جبران کسری بودجه از بانک مرکزی استقراض کند.

صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره ساخت یک میلیون مسکن در سال با توجه به قانون مصوب قوه مقننه، گفت: قطعا هر سرمایه گذاری که در بخش تولید انجام گیرد آثار تورمی تخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از پیشران ها و موتورهای محرک اقتصاد کشور است، ادامه داد: ساخت مسکن می تواند چند صنعت را با خود درگیر کند و گردش مالی بین این بخش ها علاوه براینکه تورم زا نیست بلکه باعث ایجاد اشتغال و توسعه کشور می شود.

نماینده اردبیل در مجلس با تاکید براینکه طبق قانون اساسی هر شهروندی حق داشتن یک سرپناه است که حاکمیت باید برای آن برنامه ریزی داشته باشد، عنوان کرد: اگر مجلس و دولت بتوانند سرمایه های سرگردان را که هر از چندگاهی به سمت بازارهای غیر مولد می رود را به سمت ساخت مسکن سوق دهند شاهد تورم زایی مصوبه مجلس با عنوان جهش تولید مسکن نخواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: زمانی در کشور تورم ایجاد می شود که بانک ها منابع خود را به از طریق سفته بازی و کاغذ بازی بالا ببرند یا اینکه دولت برای جبران کسری بودجه خود از بانک مرکزی استقراض کند.

انتهای پیام/