شهر خبر

به رغم دوقطبی حاکم در آمریکا؛  

بایدن در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ادعای وحدت کرد

بایدن در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ادعای وحدت کرد

رئیس جمهور آمریکا همزمان با بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر و دو قطبی شدید موجود در جامعه، مردم این کشور را به وحدت و همبستگی فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به مناسبت بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر، در پیامی ضبط شده که در حساب توئیتری اش منتشر کرد، مدعی شد وحدت همان عاملی است که به آمریکایی ها هویت می بخشد.

بایدن در این پیام گفت: بیست سال پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ما یاد و خاطره دو هزار و ۹۷۷ فرد درگذشته را گرامی می داریم و از کسانی که خود را به خطر انداختند و در این راه جان خود را از دست دادند، تجلیل می کنیم. همانطور که در روزهای بعد (از آن) دیدیم، وحدت بزرگترین نقطه قوت ما است. این عاملی است که باعث می شود ما همانی باشیم که هستیم و ما نمی توانیم این را فراموش کنیم.

بایدن ادامه داد: در روزهایی که پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آمدند، ما همه جا شاهد شجاعت و دلاوری بودیم، در جاهایی که از آنها انتظار می رفت و نمی رفت. ما همچنین شاهد چیزی بسیار نادر بودیم و آن احساس واقعی وحدت ملی بود.

وی افزود «ما همچنین شاهد نیروهای تاریک تر سرشت بشری بودیم: ترس و عصبانیت، کینه و خشونت علیه مسلمانان آمریکایی که پیروان واقعی و وفادار یک دین صلح جو هستند».

ادعاهای بایدن در حالی مطرح می شود که جامعه آمریکا طی سال های اخیر و علی الخصوص با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور در سال ۲۰۱۶، دچار دو قطبی شدیدی شده است.

دو قطبی موجود در آمریکا و باور به تئوری های توطئه همزمان با برگزاری انتخابات سال ۲۰۲۰ و ادعای تقلب گسترده صورت گرفته در این انتخابات از جانب ترامپ، رنگ و بوی خشونت نیز به خود گرفت، به طوری که بسیاری از شهروندان آمریکایی به کنگره این کشور یورش بردند.

آنگونه که ادعا می شود در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ۱۹ نفر از اعضای سازمان تروریستی القاعده چهار پرواز داخلی در آمریکا را ربودند. دو فروند از این هواپیماها به مجتمع مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک و هواپیمای سوم به ساختمان وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) در حومه شهر واشنگتن دی سی برخورد کردند و پرواز چهارم نیز به سمت واشنگتن انجام شد اما در نزدیکی «شانکسویل» در «پنسیلوانیا» سقوط کرد.

این ماجرا بهانه ای شد برای تجاوز نظامی آمریکا به افغانستان که ۲۰ سال طول کشید و سرانجام در ۲۹ آوریل ۲۰۲۱، بی آنکه هیچ دستاوردی داشته باشد به پایان رسید. حضور نظامی آمریکا و متحدانش به بهانه مبارزه با تروریسم توجیه می شد حال آنکه آنها در مقطع فعلی مدعی هستند که تروریسم در مقایسه با دو دهه پیش، به پدیده ای جهانی تبدیل شده است!