شهر خبر

بایدن خواستار اتحاد مردم آمریکا در سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر شد


بایدن خواستار اتحاد مردم آمریکا در سالگرد حملات 11 سپتامبر شد

رئیس جمهور آمریکا در پیامی به مناسبت بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر خواستار اتحاد ملی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در حالی خواستار اتحاد ملی مردم شده است که ایالات متحده برای بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی آماده شده است.

 

بر اساس این گزارش، در حملات 11 سپتامبر بیش از 2997 نفر کشته شدند.

بایدن حملات 11 سپتامبر را بزرگترین نقطه قوت آمریکا در مواجهه با مشکلات ارزیابی کرده است. رئیس جمهور آمریکا که از طریق یک پیام ضبط شده در کاخ سفید با مردم این کشور سخن می گفت، یاد و خاطره کسانی را که در این حملات کشته و زخمی شدند، گرامی داشت و همین طور به فداکاری ها و خدمات آتش نشان ها، پرستاران و کسانی اشاره کرد که جان خود را در این حادثه به خطر انداختند یا در عملیات امداد و نجات جان خود را از دست دادند.

بایدن افزود: مهمترین درسی که من از 11 سپتامبر گرفتم این بود که در آسیب پذیرترین شرایط، در تلاش و کوشش برای حفاظت از امنیت این کشور، وحدت مهمترین نقطه قوت ما است. وحدت به این معنا نیست که ما درباره موضوعات مختلف به طور یکسان فکر می کنیم. ما باید یک احترام اساسی برای یکدیگر قائل شویم، این ملت آمریکا است.

بایدن قصد دارد به هر 3 ایالتی که از حملات 11 سپتامبر آسیب دیدند، سفر کند. روز شنبه بایدن و همسرش به شهر نیویورک سفر می کنند، جایی که ساختمان مرکز تجارت جهانی  منهدم شد و بیش از 2753 نفر به قتل رسیدند.

درخواست بایدن برای اتحاد ملی در آمریکا در حالی است که اختلافات سیاسی زیادی بر سر مدیریت بحران کرونا، واکسیناسیون اجباری، حق رای و سقط جنین وجود دارد.

انتهای پیام/