شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#جدید

نخست‌وزیر جدید لبنان ۴ وظیفه اصلی دولت خود را اعلام کرد


نخست‌وزیر جدید لبنان 4 وظیفه اصلی دولت خود را اعلام کرد

نجیب میقاتی بعد از انتصاب رسمی به پست نخست‌وزیری لبنان تاکید کرد که دولت وی ۴ وظیفه اصلی دارد که بلافاصله به انجام آنها خواهد پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، «نجیب میقاتی» نخست وزیر جدید لبنان که روز گذشته از کابینه خود رونمایی کرد در یک مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت که دولت او وظایف خاصی دارد که باید بر مبنای چهار محور اصلی انجام شود:

- چگونگی مقابله با اپیدمی کرونا.

- رسیدگی به همه پیامدهای ناشی از انفجار بندر بیروت در آگوست 2020.

- اجرای اصلاحات در زمینه‌های مختلف.

- برگزاری انتخابات پارلمانی.

وی در ادامه سخنان خود گفت، باید روابط عالی با کشورهای عربی داشته باشیم و نیاز به یک ماه زمان داریم که ارتباطات خود را با صندوق بین‌المللی پول آغاز کنیم و برخی از قوانین وضع گردد.

نخست وزیر جدید لبنان درباره چشم انداز مالی این کشور در آینده اظهار داشت که وزیر دارایی یک فرد دانشگاهی است که در مسائل مالی تجربه بالایی دارد و البته هرگز به تنهایی تصمیم نخواهد گرفت. او پیش از این در بانک مرکزی لبنان کار می‌کرد اما این موضوع تاثیری در پست وزارتی وی و عملکردش در این وزارتخانه ندارد.

نجیب میقاتی افزود، تلاش می‌کنیم تا با توافقی رضایت بخش با صندوق بین‌المللی پول کار کنیم.

وی در پایان تاکید کرد که هرگز مهلت 100 روزه درخواست نخواهد کرد و فورا کار خود را آغاز می‌کند و تماس‌های بین‌المللی نیز آغاز شده است. همچنین انتخابات باید در زمان مقرر بدون هیچ گونه تردیدی برگزار شود.

روز جمعه میشل عون، رئیس جمهوری لبنان رسما فرمان تشکیل دولت جدید لبنان به ریاست نجیب میقاتی را امضا کرد. دولت جدید لبنان متشکل از 22 وزیر به همراه میقاتی و معاون وی و جمعا 24 وزیر است.

نجیب میقاتی اواخر جولای با کسب بیشترین آرای نمایندگان مجلس لبنان و تایید رئیس جمهوری، مأمور جدید تشکیل کابینه این کشور شد.

وی سیاستمدار و بازرگان 67 ساله لبنانی است که در سالهای گذشته از جمله از 13 ژانویه 2011 تا 15 فوریه 2014 نیز سمت نخست وزیری لبنان را برعهده داشته است.

پیش از وی، «سعد حریری» نخست‌وزیر سابق لبنان به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه انتخاب شده بود اما پس از هفت ماه، 24 تیر امسال از این مسئولیت کناره گیری کرد.

حریری وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته با تصویب پارلمان لبنان و تایید «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور برای چهارمین بار بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری‌هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، با وجود آن که لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، مانع از تشکیل دولت توسط او شد.

انتهای پیام/