شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#قیمت

اعتراضات خیابانی در اروپا به دلیل افزایش شدید قیمت برق


اعتراضات خیابانی در اروپا به دلیل افزایش شدید قیمت برق

قیمت برق در اروپا در این هفته رکورد زده و مردم را برای اعتراض به خیابان‌ها کشانده است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس،  خالی شدن ذخایر گاز طبیعی و سرعت پایین باد باعث افزایش قیمت برق در اروپا و فشار بر دولت‌های این منطقه به خاطر اعتراض مصرف‌کنندگان علیه صورت حسابهای بالای برق قبل از آغاز فصل سرما شده است.

قیمت برق در انگلیس تا اسپانیا به بالاترین رقم رسیده  است. افزایش قیمت در سراسر اروپا آنقدر بالا بوده که می‌تواند بر بهبود اقتصاد این منطقه از بحران کرونا تاثیر بگذارد.

مردم در اسپانیا برای اعتراض به خیابان ها آمده‌اند چون حالا مجبورند دو برابر قیمتی را که سال گذشته در همین زمان برای برق پرداخت می‌کردند بپردازند.

قیمت برق در این هفته در انگلیس، آلمان و فرانسه هم رکورد زده است.

 در ایرلند که یک صادر کننده برق به انگلستان است، به خاطر کمبود تولید برق، شرایط اضطراری اعلام شده است. کمبود عرضه برق در روز پنجشنبه باعث توقف فعالیت خط ارتباطی  برق از شمال ایرلند به اسکاتلند شده است.

قیمت بالای گاز طبیعی و سرعت پایین باد در انگلیسی قیمت برق را در این هفته یک رکورد تازه رسانده است.

انگلیس هم مانند سایر مناطق اروپا با آغاز فصل سرما با یک جهش دیگر در قیمت انرژی مواجه خواهد شد. سطح گاز طبیعی در ذخایر اروپا به خاطر سرمای فصل بهار و بالا رفتن قیمت گاز طبیعی در بحبوحه صادرات کمتر شرکت گازپروم روسیه و افزایش قیمت گاز طبیعی مایع، بسیار پایین‌تر از سطح طبیعی است.

قیمت انرژی برای مصرف کنندگان اروپا اهمیت فراوانی دارد چون باعث افزایش تورم و قیمت کالاها خواهد شد.

در آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، بالا رفتن قیمت انرژی تورم را در ماه اوت به بالاترین رقم طی 13 سال گذشته رساند. اسپانیا هم شاهد افزایش تورم به بالاترین رقم طی چند سال گذشته بوده که نتیجه افزایش قیمت برق است.

انتهای پیام/7