بایدن: مردم آمریکا بیش از پیش با یکدیگر متحد باشند

  بایدن با یادآوری خاطرات ۱۱ سپتامبر و کشته و زخمی شدن هزاران نفر در این حمله تروریستی گفت: لازم است در شرایط فعلی که بحران‌ها بیداد می‌کند مردم آمریکا بیش از پیش با یکدیگر متحد باشند.

رییس جمهور آمریکا در ادامه افزود: باید بپذیریم که خشم و تاریکی در آمریکا در سال‌های اخیر سایه افکنده و خشونت و کینه علیه پیروان ادیان مختلف از جمله اسلام زیاد شده است. این امر به وحدت در آمریکا آسیب زده است.

بایدن ادامه داد: بزرگترین درسی که من از ۱۱ سپتامبر گرفتم این بود که در تاریک‌ترین زمان و در بحبوحه فشار‌ها و کشمکش‌ها وحدت می‌تواند به بزرگترین قدرت ما تبدیل شود.

بایدن: مردم آمریکا بیش از پیش با یکدیگر متحد باشند

وی افزود: وحدت و یکپارچگی به این معناست که ما باید به عقاید و خواسته‌های دیگران احترام بگذاریم و به این تفاوت‌ها ایمان داشته باشیم.

امروز مصادف با بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا قرار است در سفری به نیویورک از محل‌های این حادثه در مرکز تجارت جهانی دیدن کند. در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دو هواپیمای مسافربری با برخورد با برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی موجب کشته شدن نزدیک به سه هزار نفر شدند.

این سخنرانی بایدن در حالی انجام می‌شود که این روز‌ها آمریکا در اوج اختلافات سیاسی در داخل بر سر موضوعات مختلفی از جمله کنترل و مهار ویروس کروناست. براساس گزارش‌های رسمی پلیس فدرال آمریکا خشونت علیه نژاد‌ها و فرقه‌های مختلف در بخش‌های مختلف این کشور از زمان حادثه ۱۱ سپتامبر افزایشی چشمگیر داشته است.