به گزارش برنا، «محسن بهاروند»  روز جمعه در اتاق مشترک بازرگانی دو کشور با نمایندگان حدود ۴۰ شرکت خصوصی از جمله ایرانیان مقیم انگلیس فعال در حوزه تجارت ملاقات و از نمایندگان بخش خصوصی برای تامین واکسن کرونا از کشورهای اروپایی و ارسال آن به ایران استقبال کرد.

وی همچنین ایرانیان مقیم انگلیس را سرمایه‌ای گران‌بها برای کشور دانست که می‌توانند با سرزمین مادری خود روان‌تر و راحت‌تر تجارت کنند.

سفیر کشورمان مشکل اصلی تجارت بین دو کشور را موانع بانکی دانست و ضمن محکومیت شدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران ابراز امیدواری کرد که با همکاری بخش خصوصی و کمک دو دولت این مشکل برطرف شود.

وی در همین زمینه، حوزه‌های تجاری مورد علاقه ایران را دارو، انرژی‌های‌ نو، فناوری‌های مربوط به تصفیه آب و نمک‌زدایی آب دریا، داروهای بیماری‌های خاص و صنعت پاک بیان کرد.

بهاروند در بخش دیگری از اظهاراتش به توافق هسته‌ای ایران اشاره و بیان کرد که این توافق برای بخشی از کار تجاری مهم است ولی ما قصد نداریم که تلاش اقتصادی و تجاری خود را منوط به برجام و مذاکرات آن کنیم. به گفته وی، زمینه‌های بسیاری برای انجام تجارت وجود دارد که با همکاری کشورهای آسیا و اتحادیه اوراسیا در حال انجام است.

در این دیدار نورمن لامونت فرستاده ویژه نخست وزیر انگلیس در امور تجاری با ایران و رئیس اتاق بازرگانی دو کشور و همچنین نمایندگانی از اینستکس و نماینده وزارت تجارت بین الملل انگلیس مستقر در سفارت تهران نیز حضور داشتند.

در پایان این دیدار، اعضاء و روسای شرکت‌های خصوصی با سفیر و رایزن اقتصادی سفارت ملاقات کردند.