شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیس جمهور#جدید#فرانسه#تشکیل دولت

ماکرون از سیاستمداران لبنان خواست اصلاحات را اجرا کنند


ماکرون از سیاستمداران لبنان خواست اصلاحات را اجرا کنند

رئیس جمهور فرانسه با استقبال از تشکیل دولت جدید در لبنان، از سیاستمداران این کشور خواست اصلاحات مورد نظر را انجام دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «ایمانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه جمعه شب از تشکیل دولت جدید در لبنان استقبال کرد.

او به دنبال اعلام تشکیل دولت جدید به نخست وزیری «نجیب میقاتی» گفت که پاریس از این اقدام استقبال کرده و این «گامی است که نمی‌توان کنار گذاشت».

به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون تأکید کرد که در حال حاضر پایبندی سیاستمداران لبنانی به اصلاحات کلیدی در این کشور از اهمیتی حیاتی برخوردار است.

«نجیب میقاتی»، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان امروز جمعه بعد از ماه‌‌ها مشورت و رایزنی با جریان‌ها و ریاست جمهوری این کشور، کابینه مورد نظر را به «میشل عون» تقدیم کرد قرار است این کابینه از پارلمان رای اعتماد بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، 14 مرداد سال گذشته (چهارم آگوست) بندر مهم و تجاری بیروت که شاهرگ حیاتی لبنان به شمار می‌رفت، بر اثر انفجار هزاران تن نیترات آمونیام به شدت تخریب شد و به بحران سیاسی و استعفای دولت و بحران اقتصادی در این کشور دامن زد.

شرایط بحرانی لبنان چه سیاسی و چه اقتصادی در سال های اخیر باعث شد که فرانسه برای مداخله ورود کرده و به منظور تشکیل کابینه بیش از دو بار به لبنان سفر کند.

او دریافت کمک های مالی فرانسه و بین المللی را منوط به تشکیل کابینه جدید و انجام اصلاحات مورد نظر پاریش و غرب کرد و به رغم خط و نشان‌های ماکرون برای لبنانی‌ها و وعد و وعیدها در این سفرها راه به جایی نبرد و نجیب میقاتی بعد از کناره گیری سعد الحریری، رهبر جریان المستقبل لبنان از تشکیل کابینه، مأمور تشکیل کابینه شد.

انتهای پیام/