شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#ارتش

شکست سنگین برای سعودی‌ها/ ارتش عربستان تار و مار شد

شبکه المیادین از موفقیت ارتش و کمیته های مردمی یمن در تحمیل شکست به نیروهای عربستان سعودی در پی حملات سنگین و غافلگیرکننده به مواضع و پایگاههای آنها در استان حجه خبر داد.

شکست سنگین برای سعودی‌ها/ ارتش عربستان تار و مار شد

به گزارش منیبان؛ شبکه المیادین امروز ( جمعه ) به نقل از رسانه های یمنی اضافه کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن در حمله غافلگیرکننده به مواضع ارتش عربستان در گذرگاه » الطوال » و غرب « حرض » در استان حجه ، شکست سنگینی را به نیروهای متجاوز سعودی تحمیل کردند. 

بر اساس این گزارش تصاویر پخش شده از رسانه های یمن، پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن در این منطقه و ورود آنها به پادگان مزدوران ارتش عربستان را نشان می دهد. 

المیادین اضافه کرد که در این حمله که به مدت دو ساعت و نیم ادامه یافت ، شماری از نیروهای ارتش عربستان کشته و زخمی شدند. 

این شبکه افزود: عصر دیروز ( پنجشنبه ) نیز در پی تلاش میانجی های محلی ۱۷ تَن از اجساد نیروهای مسلح جنوب وابسته به نیروهای ائتلاف سعودی در استان « الضالع » در جنوب یمن با شماری از اجساد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مبادله شد.

« فواد جباری » سخنگوی جبهه های الضالع وابسته به نیروهای ائتلاف عربستان گفت: عملیات مبادله این پیکرها در نقطه مرزی که استان لحج و استان البیضا را متصل می کند با نظارت مستقیم رهبری شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات انجام شد. 

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت بیش از ۶ سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.در طی این سال ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

وبگردی