شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#بیرجند#مهاجرت#خراسان

‌حضور رئیس جمهور در محله محروم کاظمیه بیرجند / رئیسی: از مشکلات معیشتی مردم بی‌اطلاع نیستیم / انتقاد از مهاجرت مردم ‌به حاشیه شهرها


‌حضور رئیس جمهور در محله محروم کاظمیه بیرجند / رئیسی: از مشکلات معیشتی مردم بی‌اطلاع نیستیم / انتقاد از مهاجرت مردم ‌به حاشیه شهرها

گروه استان‌ها ‌ـ رئیس جمهور در ادامه سفر به خراسان جنوبی در جمع مردم خیابان کاظمیه بیرجند حضور یافت و پای درد دل آن‌ها نشست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ‌در سفری از قبل اعلام نشده به خراسان جنوبی، وارد بیرجند شد و مورد استقبال مسئولان این شهرستان و استان قرار گرفت. وی بلافاصله در جمع مردم کاظمیه بیرجند حضور یافت و ‌ پای درد دل آن‌ها نشست.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار با بیان اینکه از وضعیت شما بی‌اطلاع نیستیم، اظهار داشت: ‌به جمع شما آمدیم تا هم حال شما را جویا شویم و هم کاری برای این مناطق صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حاشیه شهر بیرجند مثل بسیاری از شهرهای کشور تشکیل شده از مردمانی است که به دلیل ایجاد مشکلاتی چون خشکسالی و کم آبی و تحمیل شرایط به این مناطق مهاجرت کرده‌اند، تصریح کرد: جوانان شما اهل کارند و اگر زمینه کار و فعالیت مهیا شود، اهل کار و فعالیت هستند.

رئیس جمهور با انتقاد از مهاجرت مردم روستاها به حاشیه شهرها اظهار داشت: ‌مردم روستاها خودشان تولیدکننده هستند و نه تنها خودشان را اداره می‌کنند بلکه برای جامعه نیز تاثیرات فراوانی دارند.

رئیسی با بیان اینکه ‌حاشیه شهر بیرجند نیز مثل حاشیه بسیاری از شهرها در کشور تشکیل یافته از مردمانی است که در روستا دچار حادثه شده‌اند، ادامه داد: مهم‌ترین حادثه این است که تولیدشان با مشکل مواجه شده و به خاطر کم‌آبی و خشکسالی مجبور به مهاجرت شده‌اند.

وی با بیان اینکه مردمان روستاها اهل کار و تلاشند، تصریح کرد: از مشکلات معیشتی مردم بی‌اطلاع نیستیم، اما معتقدیم مشکلات با نوشتن نامه‌‌ حل نمی‌شود؛ در برخی خانه‌ها چند جوان بیکار زندگی می‌کنند‌؛ ما ترجیح می‌دهیم زمینه‌ای را فراهم کنیم ‌که جوانان شاغل شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات مطرح شده را پیگیری می‌کنیم اما فقط با پیگیری این موضوعات، همه مشکلات رفع نمی‌شود، ادامه داد: در هر خانه ای یک یا چند جوان اهل کار وجود دارد که اگر زمینه کار و فعالیت مهیا شود، اهل کار و فعالیت هستند.

انتهای پیام/ش