شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رییس جمهور#بیرجند

اولین دستور رییس جمهور در بیرجند

کدخبر: 439499
اقتصادنیوز : بیرجند- رئیس جمهور با بیان اینکه مرز یک فرصت در خراسان جنوبی است، گفت: فعال شدن بازارچه های مرزی این استان به جد باید دنبال شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به شهرستان بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی به برکت جمهوری اسلامی بسیار در کوی و برزن آن کار شده است.

وی بیان کرد: علی رغم همه تلاش‌ها در ۴۰ سال گذشته بازهم محرومیت‌هایی در این استان وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل استان جاده‌ها و پروژه‌های ریلی است، عنوان کرد: وزیر راه همراه ما هستند که این مسئله را دنبال می‌کنند.

رئیس جمهور بیان داشت: اصلاح جاده‌های مواصلاتی و اجرای پروژه‌های ریلی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی برای این استان خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر چه در خراسان جنوبی کاهش نزولات آسمانی را داریم اما خداوند به این استان ذخایر و معدنی را داده که می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.

رئیسی بیان داشت: باید در جهت فعال کردن ظرفیت‌های معطل مانده معادن خراسان جنوبی کار شود.

وی افزود: سومین سفر استانی را به خراسان جنوبی انجام داده‌ام تا به مردم عزیز این استان سلام و عرض ادب داشته باشم.

رئیسی گفت: با توجه به بررسی‌هایی که از قبل انجام دادیم و نشست‌هایی که در استان داریم، اولویت‌های استان را دنبال شناسایی و دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مرز برای این استان یک فرصت است، گفت: مرز تهدید نیست و بهره برداری اقتصادی از فرصت‌های مرزی است.

وی ادامه داد: در استان‌های دیگر هم گفتیم که بازارچه‌های مرزی فعال شدن آن می‌تواند به گسترش و توسعه صادرات بینجامد و وضعیت اقتصادی مرزنشینان را سامان دهد.

رئیسی با بیان اینکه فعال شدن بازارچه‌های مرزی به نحوی می‌تواند به امنیت مرزها هم کمک کند، تاکید کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی به صورت جدی باید دنبال شود.