شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مقامات

لغو ملاقات خانواده‌های فلسطینی با اسیرانشان

لغو ملاقات خانواده‌های فلسطینی با اسیرانشان از سوی صهیونیست‌ها

باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به خانواده‌های اسرای فلسطینی اطلاع داده که مقامات اسرائیلی همه ملاقات‌ها با اسرا را تا پایان ماه جاری لغو کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از عربی ۲۱، مقامات اسرائیلی در پی فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» و افزایش تنش‌ها در زندان‌ها، ملاقات خانواده‌های فلسطینی با اسرای خود را تا اواخر ماه سپتامبر لغو کردند.

باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به خانواده‌های اسرای فلسطینی اطلاع داده است که مقامات اسرائیلی همه ملاقات‌ها با اسرا را تا پایان ماه جاری لغو کرده است.

در این بیانیه آمده است که تصمیم مذکور در پی افزایش تنش‌ها در زندان‌ها پس از اعمال اقدامات تنبیهی در حق اسرای فلسطینی اتخاذ شده است.

در همین رابطه، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی مدعی مهار حریقی در زندان «ریمون» شد که اسرای فلسطینی آن را به راه انداخته بودند.

از سوی دیگر، هیات اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد عملیات سرکوب و شکنجه اسرای فلسطینی برای سومین روز متوالی از سوی سازمان سرکوبگر زندان‌های رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

این نهاد فلسطینی اظهار داشت: تداوم این وضعیت و روند سرکوب اسرای فلسطینی منجر به تشدید اوضاع و از کنترل خارج شدن آن خواهد شد و اسرای همه گروه‌های فلسطینی در صورت تداوم این وضعیت، وضعیت عصیان و نافرمانی اعلام خواهند کرد.

پیش از این، منابع آگاه مصری از هشدار شدیداللحن گروه‌های مقاومت فلسطینی به صهیونیست‌ها مبنی بر توقف اقدامات ناقض قانون در حق اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل خبر داده بودند.

چندی پیش ۶ اسیر فلسطینی موفق شدند با حفر تونلی از زندان «جلبوع» اسرائیل فرار کنند، در پی این اقدام، مقامات صهیونیست تدابیر امنیتی در زندان‌ها را تشدید کردند و سختگیری‌ها و اقدامات ناقض مبانی حقوق بشری در حق اسرای فلسطینی اعمال کردند.

روز خشم و رویارویی با اشغالگران اسرائیلی

جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در غزه با صدور فراخوانی امروز جمعه را روز خشم و رویارویی با اشغالگران اسرائیلی در کرانه باختری و نوار غزه در حمایت از اسرای فلسطینی به ویژه ۶ اسیری که موفق به فرار از زندان جلبوع شدند، اعلام کردند.

«جمیل مزهر» عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در جریان تجمع جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در شهر غزه ـ شامل جنبش‌های فتح، حماس، جهاد اسلامی و شماری از گروه‌های دیگر ـ در سخنانی به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی گفت که عموم ملت فلسطین باید جمعه را روز سراسری خشم و رویارویی همه‌جانبه و درگیری با اشغالگران اسرائیلی برای حمایت از اسرای فلسطینی در نبرد علیه دشمن صهیونیستی اعلام کند.

مزهر تاکید کرد که جمعه باید جمعه آزادی در حمایت از اسرای قهرمان در انتفاضه آزادی باشد.

وی ضمن هشدار نسبت به ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی، تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز در برابر این تجاوزات ساکت نمی‌نشیند و هرگونه اقدام طرف صهیونیستی را متقابلا پاسخ خواهد داد.

منبع: تسنیم