شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پارالمپیک#تیم ملی#توکیو#2020

مربی پاراوزنه‌برداری: کسب ۵ مدال در پارالمپیک یک اتفاق بزرگ بود/ پورمیرزایی زیر فشار روحی و روانی قرار داشت


مربی پاراوزنه‌برداری: کسب 5 مدال در پارالمپیک یک اتفاق بزرگ بود/ پورمیرزایی زیر فشار روحی و روانی قرار داشت

مربی پیشین تیم ملی پاراوزنه‌برداری کسب مدال توسط همه نفرات اعزامی به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را یک نکته مثبت و امیدوارکننده دانست.

غلامرضا آسترکی مربی پیشین تیم ملی پاراوزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد پنج وزنه‌بردار اعزامی به بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو اظهار داشت: اینکه همه نفرات اعزامی موفق به کسب مدال در رنگ‌های مختلف می‌شوند، اتفاق بزرگ و یک نکته مثبت و امیدوارکننده برای پاراوزنه‌برداری ایران است. البته رنگ مدال‌ها می‌توانست تغییر کند و همان چیزی باشد که پیش‌بینی شده بود. با این وجود نمی‌توان از راه دور موشکافی کرد، چرا که باید در صحنه باشید تا بتوانید بررسی درست و کاملی انجام بدهید.

وی ادامه داد: انتخاب وزنه‌ها قطعاً براساس توانایی وزنه‌برداران و رکوردهای آنها در تمرینات است. درست است که تعداد خطاها کمی زیاد به نظر می‌رسید، اما به طور حتم تمام وزنه‌ها توسط ملی‌پوشان در تمرینات زده شده و کادر فنی نیز همان‌ها را انتخاب کرده است. پارالمپیک صحنه بزرگی برای یک ورزشکار است و همین مسئله می‌تواند عملکرد ملی‌پوشان را کمی با تزلزل مواجه کند. در واقع همین موضوع باعث استرس می‌شود که روی وزنه زدن ملی‌پوشان تأثیر منفی می‌گذارد.

مربی سابق تیم ملی پاراوزنه‌برداری در پارالمپیک‌های 2012 لندن و 2016 ریو در مورد از دست رفتن عنوان قوی‌ترین ورزشکار پارالمپیک که پیش از این در اختیار نمایندگان ایران بود، گفت: منصور پورمیرزایی پس از درگذشت سیامند رحمان به‌عنوان جانشین او معرفی شد. او تحت فشار روحی و روانی قرار داشت و همین مسئله بار منفی برایش ایجاد کرد. پورمیرزایی این توانایی داشت که حتی وزنه‌های بالاتری را بزند، درست همان کاری که در تمرینات بارها انجام داده بود. متأسفانه این فشار مضاعف روحی روی عملکردش تأثیر گذاشت و اجازه نداد طلا بگیرد.

 

انتهای پیام/