لطف الله سیاهکالی نماینده مجلس و عضو فراکسیون فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: امر همسریابی را نمی توان مجازی انجام داد چرا که دراین روند افراد باید یکدیگر را بشناسند.

او با بیان اینکه در برخی از مواقع شاهد این هستیم که افرادی که یکدیگر را می شناسند هم گاها دچار مشکل می شوند، افزود: درحال حاضر میبینیم که افراد از جمع تبعیت ندارند چرا که مستقل اند وتحصیلات دارند.

سیاهکالی ادامه داد: سایت های همسریابی مجاز در حد معرفی افراد به یکدیگر می تواند کمک کننده باشد و بعد ازاین مرحله  به بعد دو نفری که می خواهد ازدواج کنند باید از هم شناخت داشته باشند و خانواده هایشان یکدیگر را بشناسند.

این عضو فراکسیون فضای مجازی تصریح کرد:  ازدواج خرید کالا نیست چرا که ماهیت ازدواج ارتباط برقرار کردن است و در امر ازدواج مسائل مختلفی از جمله مسائل عاطفی، روابط سببی و نسبی، خرید کالا، معاملات و... مطرح می شود بنابراین چنین مواردی لازمه شناخت است.

سیاهکالی ادامه داد: سایت های همسریابی در حقیقت می تواند مقدمه ای برای آشنایی باشد و انتظار بیش از این از چنین سایت هایی داشتن غلط است چرا که اساس زندگی مطرح است.

او با اشاره به اینکه خطا در ازدواج مسائل مالی، روانی، جایگاه های اجتماعی و صد ها موضوع دیگر را تحت شعاع قرار می دهد، تصریح کرد: توسعه سایت های همسریابی به صورت گسترده تر از آن چیزی که در حال حاضر وجود دارد، لازم نیست چرا که چنین سایت هایی کمکی به دوام و قوام زندگی نمی کند.

این نماینده مجلس افزود: چون شناخت افراد در سایت های همسریابی کامل نیست، در آینده هشدار هایی بابت اختلافات و طلاق، سواستفاده مالی و معنوی مطرح می شود و حتی ممکن است برخی از جانب آسیب های سایت های همسریابی دچار مشکلات روحی شوند.

سیاهکالی گفت: حتما در موضوع ازدواج لازم است جوانان مشاوره بگیرند و مشورت گرفتن فقط منجر به پزشکان و روانشناسان نیست چرا که مشورت از اعضای خانواده نیز در اولویت کار است.

او افزود: مجلس در حوزه نظارت بر سایت های همسریابی دخالتی ندارد و زمانی که تخلفی صورت گیرد مطابق قانون با آن برخورد می شود.

انتهای پیام/4