سید حسین قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: تعهد داشتیم در شهریور ماه 1400، 20 میلیون دُز واکسن کرونا به کشور وارد کنیم.

او با بیان اینکه تاکنون از میزانی که متعهد بودیم 12 میلیون و 200 هزار دُز واکسن وارد کشور شده است، افزود: تا هفته آینده 10 میلیون دُز واکسن دیگر وارد کشور می شود که در مجموع این رقم به 22 میلیون دُز واکسن کرونا وارداتی خواهد رسید که از میزان متعهد شده هم این رقم بالاتر خواهد بود.

قوسیان مقدم ادامه داد: هلال احمر  از حدود دوماه قبل تاکنون در مناطق مرزی ایران و افغانستان حضور دارد و پناهندگان را در اردوگاه ها پوشش می دهیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره آمادگی این جمعیت برای واکسیناسیون اتباع خارجی گفت: این آمادگی از طریق  هلال احمر اعلام شد اما درحال حاضر اتباع خارجی در کشور واکسینه می شوند و اعلام  شده است تاکنون 800 هزار نفر از اتباع خارجی در ایران واکسینه شدند.

او درباره تمهیدات هلال احمر برای برگزاری مراسم اربعین 1400، گفت: ما مثل سال های گذشته اما با ظرفیت کمتر برنامه های هلال احمر را پیش خواهیم برد و بیشتر تمهیدات هلال احمر برای شهر های کربلا و نجف تنظیم شده است چرا که قرار است همه زوار به صورت هوایی به عراق سفر کنند.

قوسیان مقدم بیان کرد:  پایگاه های امداد  و نجات هلال احمر همراه با نیروهای خدمات درمانی برای مراسم اربعین اعزام می شوند چرا که اولویت کار جمعیت هلال احمر همین خدمات است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به احتمال تغییر میزان جمعیت مجاز برای اعزام به عراق برای سفر اربعین، جمعیت هلال احمر تقسیم نیرو انجام می دهد و افرادی اعزام خواهند شد.

او افزود:  نیروی های هلال احمر جز همان سهمیه 30 هزار نفری مجاز  کشور ایران به عراق هستند.

انتهای پیام/