شهرخبر

چجوری روزی نیم کیلو چربی بسوزانیم؟

چجوری روزی نیم کیلو چربی بسوزانیم؟

برای کاهش نیم کیلوگرم از چربی بدن باید حدود ۳۵۰۰ کالری اضافی را با انجام فعالیت جسمی بسوزانید.

به گزارش بهداشت نیوز،  برای کاهش نیم کیلوگرم از چربی بدن باید با انجام فعالیت جسمی، حدود ۳۵۰۰ کالری اضافی را بسوزانید.

پیاده‌روی یا دویدن آرام باعث سوزاندن حدود ۱۰۰ کالری به ازای هر مایل (۱.۶ کیلومتر) می‌شود. به ازای هر ۳۵ مایل (۵۶ کیلومتر) پیاده روی نیم کیلوگرم از چربی بدن‌تان کاسته خواهد شد، به شرطی که میزان دریافت غذا و سایر فعالیت‌های جسمی‌تان ثابت بماند.

اگر به مدت نیم ساعت برای پنچ روز در هفته، پیاده‌روی سریع (با سرعت ۶.۵ کیلومتر در ساعت) انجام دهید، حدود ۱۶ کیلومتر در هفته را پیموده و در پایان سه هفته و نیم، حتی اگر میزان کالری‌های مصرفی‌تان ثابت بماند، احتمالا نیم کیلوگرم از وزن‌تان کاهش خواهد یافت.

اگر در همین مدت میزان دریافت کالری از راه غذا را در حد چند صد کالری در روز کاهش دهید، می‌توانید سرعت کاهش وزن را بیشتر کنید.

در حین کاهش وزن به موارد زیر دقت کنید:

۱- تا جایی که می شود کالری کمتری استفاده کنید.

۲- با ورزش کردن بهینه مقدار قابل توجهی کالری بسوزانید.

اساساً اگر شما یک کسری کالری بزرگ (با کاهش کالری ورودی و تمرین کردن مناسب) ایجاد کنید آن روز بدن شما چربی بیشتری از طریق سوزاندن چربی ها به عنوان انرژی خواهد سوزاند چرا که متابولیسم شما در بالاترین حد ممکن است که این را احساس خواهید کرد.

در پایان باید بگویم که فقط و فقط اگر زمان بندی و استراتژی درستی داشته باشید بدون اینکه از روش‌های احمقانه و خطرناک استفاده کنید، می توانید در هر روز نیم کیلو چربی خالص بسوزانید (شاید هم بیشتر چربی بسوزانید).