شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#حوزه

اختصاصی| رونمایی از یک تکنولوژی جدید در حوزه سلامت زنان

اختصاصی| رونمایی از یک تکنولوژی جدید در حوزه سلامت زنان

پنج شنبه صبح 18 شهریور ماه در هتل پارسیان آزادی تهران یکی دیگر از تکنولوژی های نوین تجهیزات پزشکی در حوزه ی سلامت زنان توسط شرکت "تسنیم بهبود آرمان" رونمایی شد.

به گزارش بهداشت نیوز، این سیستم به روز و پیشرفته پزشکی به منظور مراقبت از بیمار در مطب تولید شده است که متخصصان زنان توسط این وسیله، بین 3 تا 13 دقیقه نتایج مشابه هیستروسکوپی را بدست خواهند آورد.

همچنین از طریق این سیستم مشاهده ی مستقیم، می توان مواردی چون خونریزی غیر طبیعی رحمی، اختلالات قاعدگی ، نازایی و سقط مکرر را ارزیابی و مواردی چون پولیپ ، فیبروئید، بقایای حاملگی و مواردی از این دست را تشخیص داد.

از جمله پروسه های قابل انجام این دستگاه و سیستم باید به جدا کردن چسبندگی ها و دیواره های داخل رحمی، بیوپسی مستقیم از اندومتر و پولیپکتومی اشاره کرد.

دکتر سید جعفر رضوی شیرازی، مدیر عامل تسنیم بهبود آرمان در ابتدای نشست گفت: بحث زنان و زایمان در کشور ما مهجور است و نهادهای زیربط کمتر به این رشته بها داده اند.اما ما به عنوان شرکتی که در حوزه تکنولوژی های تجهیزات پزشکی کار می کنیم، مرتبا برای ورود و انتقال تکنولوژی به کشور و تولید تکنولوژی ها در این حوزه تلاش می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته شرکت دانش بنیانمان را تأسیس کرده ایم و مجوز کارخانه گرفته شده و در آینده نزدیک کار تولید را هم شروع خواهیم کرد.

رضوی تأکید کرد: ما در حوزه تجهیزات پزشکی حوزه زنان بسیار به روز هستیم و تا به امروز تجهیزات خاصی نداریم که در کشورهای دیگر باشد و در کشور ما نباشد. ما دائما در حال مذاکره با کمپانی های خارجی هستیم و نوید می دهیم همه تجهیزات دستگاهی و مصرفی که توسط کمپانی های معتبر در سراسر دنیا تولید می شود را ما در ایران خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت تسنیم آرمان ضمن بیان اینکه هدف ما وارد کردن و تولید سیستم هایی است که به ارتقاء سلامت زنان و کاهش هزینه ها کمک کنند، گفت: در سال گذشته و ابتدای امسال دو بخش مهم را در شرکتمان تاسیس کردیم که یک بخش آن مربوط به آنکولوژی و سرطان شناسی است که به طور حرفه ای روی آن قرار است کار کنیم و با چند شرکت سطح بالا قرارداد بسته ایم.

وی ادامه داد: دستگاهی که امروز به نام " اندوسی ادوَنس"رونمایی می شود برای اولین بار در ایران وارد شده است. در دنیا هم "کوپر سرجیکال" تنها شرکتی است که روی آن فعالیت می کند. ویژگی این سیستم کارایی بهتر در حوزه تشخیص بیماری های زنان با هزینه پایین تر و در زمان کمتر است.

رضوی در خصوص فضای کسب و کار و تجارت اظهار داشت: برای واردات تکنولوژی ها و تجهیزات پزشکی با مشکلات مختلفی روبرو هستیم و برای ورود یک محصول به کشور سختی های زیادی را از جمله فشار تحریم ها تحمل می کنیم اما کمک به سلامت مادران سرزمین برایمان بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: تحقیقات و مذاکرات ما برای این دستگاه یک سال و نیم طول کشید تا به سرانجام برسد و ابتدای امسال تلاش های ما به نتیجه رسید.

در ادامه ی نشست مهندس سید سعید میرآقایی فاضل، رئیس هیئت مدیره و مدیرفروش با بیان اینکه از سال 90 به طور جدی وارد بحث تکنولوژی های سلامت در حوزه ی زنان شدیم، گفت: اولین شعار شرکت کوپر این است که این محصول هزینه ها را پایین می آورد اما در ایران برعکس است و هزینه درمان بالا می رود و در اینجا نیاز به پوشش بیمه ای برای استفاده از این محصول داریم.

وی اشاره کرد: متخصصان و هیئت علمی ها باید به سیستم بیمه کشور فشار بیاورند که این دستگاه می تواند در حوزه سلامت زنان کارایی داشته باشد، تا تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

مهندس فاضل گفت: صنف تجهیزات پزشکی مهجور شده و تنها صنفی که هنوز کاملا واکسینه نشده اند صنف ماست و بعضی از بچه های ما در حین انجام مأموریت ها چند بار مبتلا به کرونا شده اند و تعداد زیادی از اعضای صنف ما و خانواده هایشان مبتلا و از دنیا رفته اند.

در این نشست ابراهیم بلوط، مدیر منطقه ای کمپانی کوپرسرجیکال نیز حضور داشت و عنوان کرد: با وجود تحریم ها و شیوع کووید، مشکلات زیادی برای همکاری با شرکت تسنیم بهبود آرمان داشتیم اما بالاخره توانستیم به نتیجه برسیم.

وی گفت: این تکنولوژی سرنوشت سلامت بیمار را می تواند تغییر دهد طوری که معاینه و تشخیص بیماری های زنان در زمان کمتر اتفاق بیفتد. مثلا وقتی خانمی خونریزی زیادی مواجه می شود، به کمک این دستگاه با تشخیص بهتر به این زنان کمک زیادی می کند.

مدیر منطقه ای کمپانی کوپرسرجیکال مطرح کرد: این محصول را در ترکیه، عربستان، قطر و امارات ارائه داده ایم ولی ایران اولین کشوری است که این محصول را در شرایط شیوع کووید رونمایی کرده است.

یکی از مسئولین بیمه سلامت نیز در جلسه حضور داشت و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این محصول را منوط به تأیید متخصصین زنان خصوصا در بخش دولتی در خصوص کارایی این محصول برای تشخیص بیماری های زنان است.

در انتهای نشست با آقای "آدریان آرنو" مدیر تولید کمپانی کوپر،ارتباط آنلاین و تصویری برقرار شد و ایشان توضیحاتی کامل در خصوص کارآیی و فواید محصول "اندوسی ادوَنس" ارائه دادند. متخصصین زنان حاضر در جلسه نیز سؤالاتی را در خصوص کارکردهای دستگاه از مدیر تولید کمپانی کوپر سرجیکال پرسیدند.