شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#نتایج#نتایج انتخابات

شکست حزب حاکم مغرب در انتخابات پارلمانی


شکست حزب حاکم مغرب در انتخابات پارلمانی

بر اساس نتایج انتخابات پارلمان مغرب، حزب حاکم «عدالت و توسعه» در رقابت با احزاب دیگر شکست خورد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، «عبدالوافی لفتیت» وزیر کشور مغرب در نشستی خبری نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد.

وی گفت که  حزب «تجمع ملی آزادگان» با به دست آوردن 97 کرسی  حائز اکثریت آراء شد.

وزیر کشور مغرب افزود که حزب «الأصاله» و «المعاصره» 82 کرسی، حزب «الإستقلال» 78 کرسی، حزب اتحادیه سوسیالیستی 35 کرسی، حزب «جنبش مردمی» 26 کرسی، حزب «پیشرفت و سوسیالیست» 20 کرسی، حزب «اتحاد مشروطه خواه» 18 کرسی و حزب «عدالت و توسعه» 12 کرسی پارلمان را از آن خود کرده‌اند. 

وی گفت که سایر احزاب در مجموع 12 کرسی پارلمان را به دست آورده‌اند.

وزارت کشور مغرب پیش از این اعلام کرده بود که 50.18 درصد از واجدین شرایط (17 میلیون نفر) در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت کردند.

مغربی‌ها روز چهارشنبه به پای صندوق‌های رای رفتند تا از میان نامزدهای انتخابی، 395 نفر را راهی پارلمان این کشور کنند. پارلمان مغرب شامل 395 کرسی است که از این میان، 90 کرسی به زنان اختصاص دارد.

 

حزب اسلامگرای « عدالت و توسعه » که سکاندار دولت  ائتلافی مغرب است،  در انتخابات پارلمانی گذشته توانسته بود از 395 کرسی 125 کرسی را به دست آورد و در جایگاه نخست قرار گیرد.

حزب « تجمع ملی آزادگان» با کسب 37 کرسی در جایگاه دوم و حزب « جنبش مردمی » با به دست آوردن 27 کرسی در جایگاه سوم قرار گرفت.

انتهای پیام/