شهر خبر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: الگوی بازگشایی مدارس هفته آینده در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد


سرپرست وزارت آموزش و پرورش: الگوی بازگشایی مدارس هفته آینده در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد

گروه استان‌ها - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: برای بازگشایی مدارس الگوی متفاوتی نسبت به دوره‌های قبلی ارائه شده که به اطلاع نمایندگان مجلس هم رسیده و در هیئت دولت نیز ارائه شد، قرار است هفته آینده این الگو در اختیار استان‌ها قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آق قلا، علیرضا کاظمی ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه 10 کلاسه در این شهرستان با بیان اینکه مدارس کانون توسعه هستند بر بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید و آموزش حضوری دانش آموزان با رعایت دستورالعمل‌ها اظهار داشت: شیوع کرونا سبب دوری دانش آموزان از مدارس شد و همین موضوع آسیب زیادی به نظام آموزشی وارد. افت شدید تحصیلی بسیاری از دانش آموزان و ترک تحصیل عده‌ای دیگر از آسیب‌های آموزش‌های غیرحضوری است که همه در قبال آن مسئول هستیم و باید زمینه را برای کاهش این آسیب‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: با تلاش و برنامه ریزی دقیقی که در وزارت آموزش و پرورش انجام شده است ما آمادگی کامل داریم تا از مهرماه، سال تحصیلی را به صورت حضوری در مدارس آغاز کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: برای بازگشایی مدارس الگوی متفاوتی نسبت به دوره‌های قبلی ارائه شده که به اطلاع نمایندگان مجلس هم رسیده و در هیئت دولت نیز ارائه شد، قرار است هفته آینده این الگو در اختیار استان‌ها قرار بگیرد تا برهمان اساس نسبت به شروع سال تحصیلی جدید اقدام شود.

وی در ادامه به نهضت ساخت مدرسه در استان‌ها از جمله گلستان اشاره کرد و گفت: اتفاقات خوبی در زمینه مدرسه سازی در کشور رخ داده و در همین استان گلستان و به همت نماینده ولی فقیه در استان، 17 باب مدرسه ساخته شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

کاظمی افزود: مدرسه و مسجد دو نهاد مکمل هستند و برای اینکه بتوانیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کنیم باید این دو نهاد را بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک کنیم. به عبارت دیگر باید کارکردهای مسجد را در مدرسه پیاده کرد و کارکردهای مدرسه را به مسجد نزدیک‌تر کنیم.

سهمیه ویژه تبلت برای دانش آموزان محروم شهرستان آق قلا، تجهیز کانون فرهنگی تربیتی و دارالقران این شهرستان نیز از قول‌هایی بود که سرپرست وزارت آموزش و پرورش داد.

انتهای پیام/582/ ت