«منصور حقیقت پور»، چهره سیاسی اصولگرا، در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: گام دوم انقلاب یک مانیفست جدید برای نظام است و جا دارد که بیشتر روی آن کار شود و حتی در مجمع به عنوان سیاست های اساسی نظام بر روی آن کار کنند، خردش کنند و تکه تکه کنند تا به بخش های مختلف و در قالب دستورالعمل ها ابلاغ شود.

او افزود: عملی شدن سیاست های بیانیه گام دوم انقلاب نیاز به این دارد که مراقبت شود و یک سیستمی آن را کنترل کند یعنی اگر وظایف و شرایطی که در این گام دوم انقلاب متوجه ادارات و سازمان ها است به تفکیک به هر سازمانی ابلاغ شود و بعد هم مثل یک سند پیگیری و مراقبت و اجرایی شود.

حقیقت پور تاکید کرد: خوف  این است که در خلال کارهای اجرایی که کارهای ثقیل و سنگینی است این مفاد گام دوم انقلاب فراموش شود و بعدا هم به مرور به فراموشی سپرده شود اما اگر برای اجرایی شدن بیانات رهبری، تدوین خاص و برش خاص کشور و لشگری و استانی و وزارتخانه ای بخورد و ابلاغ شود و بعد هم خود مجمع بر آن یک نظارت جدی کند که اینها اجرایی شود، جای نگرانی نیست.

حقیقت پور تصریح کرد: سهم کوچکی از اجرای بیانیه گام دوم دولت است و سهم عمده اش برای بخش های دیگر  و برای نظامات مختلف در کشور است، توجه بیانیه گام دوم  به جوانان است که توجه به جوانان فقط در قوه مجریه که نیست در جاهای دیگر هم وجود دارد.

او افزود: به ذهن می رسد که اگر جایی فرا قوه ای یا مجمع و یا شورای عالی امنیت این بیانیه را آنالیز  و تفکیک کند  و پس از آن ابلاغ و بعد اجرایی بکند بهتر است. قوه مجریه هم قطعا سهم خودش را می دهد و در دل سیستم ها عمل می کند.

حقیقت پور در پایان گفت: بیانیه گام دوم باید یک مجری  و یک مسئول داشته باشد. مسئولش کیست؟ مجلس و یا شورای امنیت است؟ اول باید متولی این قضیه مشخص شود. ستاد اعلام فرهنگی است؟ یک دستگاه باید متولی باشد و آن متولی بررسی و پیگیری کند و ببیند که چقدر اجرا شده و عدم اجرایش چه بوده است.  6