شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#مجارستان#نخست وزیر#جلوگیری#مهاجران

نخست وزیر مجارستان:

مجارستان و صربستان به اردوگاه‌ پناهجویان تبدیل نخواهند شد

مجارستان و صربستان به اردوگاه‌ پناهجویان تبدیل نخواهند شد

نخست وزیر مجارستان از همکاری کشورش با صربستان برای جلوگیری از ورود مهاجران به قاره اروپا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان شامگاه چهارشنبه در یک نشست خبری مشترک با همتای صربستانی خود گفت که در پی خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، میلیون‌ها مهاجر ممکن است از طریق زمینی رهسپار قاره اروپا شوند که این باعث به وجود آمدن شرایط بسیار دشواری هم برای مجارستان و هم صربستان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این مهاجران خواستار اقامت و زندگی در صربستان یا مجارستان نیستند بلکه سعی در رساندن خود به خاک آلمان دارند، گفت که اگر موجی از مهاجران عازم اروپا شوند، صربستان و مجارستان با نیروهای مشترک مانع از آن خواهند شد و از اروپا حراست خواهند کرد.

اوربان همچنین گفت که مجارستان و صربستان باید به طور مشترک برای جلوگیری از سیل مهاجران اقدام کنند و تأکید کرد که دو کشور به اردوگاه پناهجویان تبدیل نخواهند شد.

«آنا برنابیک» نخست وزیر صربستان نیز با ابراز مراتب قدردانی خود از دولت مجارستان بابت حمایت از عضویت این کشور در اتحادیه اروپا گفت که موج جدید مهاجران احتمالاً عازم اروپا خواهد شد و با اینکه صربستان عضو اتحادیه اروپا نیست، از این اقدام مشترک حمایت می‌کند.