شهر خبر

این بنز شما را دیوانه می‌کند! + تصاویر

مرسدس-ای ام جی GT 63 S E پرفورمنس چهار درب کوپه نامی طولانی و کمی گیج‌کننده دارد زیرا نه تنها فاقد پیشرانه ۶.۳ لیتری بوده بلکه خودرویی کوپه هم نیست!

خودرو این بنز شما را دیوانه می‌کند! + تصاویر

حتی برخی افراد می‌گویند این خودرو یک محصول چهار درب نیز نبوده و بدنه لیفت بک آن معمولاً با عنوان پنج درب شناخته می‌شود. البته جدای از نام عجیب و طولانی این خودرو، چیزهای زیادی درباره اولین محصول پلاگین هیبریدی AMG وجود دارد.

مدل جدید E پرفورمنس که در نمایشگاه مونیخ حضور یافته به عنوان نسخه پرچم‌دار این خانواده مطرح بوده و ظاهر آن بسیار شبیه نسخه‌های استاندارد ۶۳ و ۶۳ S می‌باشد. البته با نگاهی دقیق‌تر شاهد آپرون جلوی گیراتر خواهید بود که از مدل دو درب AMG GT گرفته شده و در سپر عقب نیز درگاه شارژی تعبیه شده است.

بنز-پرفورمنس۲

رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی جدید با رنگ‌های متفاوت هم باعث تمایز نسخه پلاگین هیبریدی از مدل‌های استاندارد می‌شوند. به این موارد باید رنگ‌های جدید بدنه را نیز اضافه کرد. در کل تغییرات رخ داده برای مدل E پرفورمنس ملایم هستند.

GT 63 S E پرفورمنس جدید به مصاف رقبایی همچون پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid می‌رود. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو و واحدی الکتریکی استفاده کرده و حداکثر گشتاور ترکیبی آن از ۱۴۰۰ نیوتون متر نیز فراتر می‌رود. گشتاور تولیدی این خودرو حتی بیشتر از پیکاپ های دیزلی آمریکایی همچون شورولت سیلورادو هوی دیوتی می‌باشد. بد نیست بدانید سیلورادو هوی دیوتی از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری دورامکس با گشتاور ۱۲۳۴ نیوتون متر استفاده می‌کند.

اگرچه پیشرانه دیزلی شورولت مخصوص کارهای سنگین بوده اما قوای محرکه پلاگین هیبریدی مرسدس-ای ام جی روی پرفورمنس تأکید دارد. با قدرت ۸۳۱ اسب بخاری، قوی‌ترین محصول مرسدس به جز هایپرکار وان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۱۰ ثانیه را ثبت می‌کند. حداکثر سرعت این غول خیابانی هم به ۳۱۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

بنز-پرفورمنس۳

AMG می‌گوید باتری کوچک ۶.۱ کیلووات ساعتی بکار رفته اساساً برای ارائه سریع قدرت طراحی نشده نه شعاع حرکتی بالا در حالت الکتریکی و به همین خاطر برد ۱۲ کیلومتری آن مایه ناامیدی نخواهد بود. این باتری تنها ۸۹ کیلوگرم وزن داشته و به لطف راه‌حل‌های خنک‌کنندگی هوشمندانه همواره در دمای بهینه کار می‌کند.

GT 63 S E پرفورمنس به همراه چندین محصول جدید و الکتریکی مرسدس در مونیخ حضور یافته است که از جمله آن‌ها می‌توان به شاسی‌بلند مایباخ EQS و EQE سدان اشاره کرد. کانسپت EQG مرسدس نیز به معنی برنامه‌های الکتریکی سازی G کلاس مشهور می‌باشد.

منبع: پدال