برندینگ

برندینگ چیست؟ این همیشه اولین سوالی است که با شنیدن این کلمه در ذهنشما خطور می کند. تعاریف متعددی برای برندینگ وجود دارد و هر کدام می تواند برایشما یک معنای جدیدی را بیان کند که در نتیجه می تواند گیج کننده باشد. اما واقعابرندینگ چیست؟ چند دهه قبل برندینگ به عنوان یک نام، شعار، سمبل یا طراحی استفادهمی گردید که محصولات یا خدمات یک شرکت را معرفی می کرد. برند کلمه ای بود که باعثمتمایز شدن محصولات یا خدمات از رقبا می گردید. امروزه برندینگ نسبت به قبل پیچیدهتر شده است و از این رو در بازاریابی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

اگر بخواهیم که تعریف برندینگ را نسبت به قبل کامل تر کنیم، اینگونهمی توان بیان کرد. در برندینگ یعنی یک تصویر ذهنی در مشتری با خدمات و محصولات شمابا شنیدن نام کارخانه یا کسب وکارتان می باشد که شامل لوگو، شعار،رنگ و غیره میباشد.

یک برندینگ چه کاری باید انجام دهد؟

برندینگ نه تنها می تواند بازارهدف شما را بشناسد تا رقبایتان راانتخاب کند بلکه کمک می کند به شما که بتوانید تنها ارائه دهنده راه حل های مشکلاتخاص در آن حوزه باشید.

اهداف برندینگ چیست؟

برندینگ و شناخت مشتریان

برای موفقیت در برندینگ، اول از همه نیاز است که مشتریان و چشماندازهای خود را بشناسید. این با یکپارچه سازی استراتژی برند شما از طریق شرکتتاندر هر نقطه از ارتباطات عمومی بدست می آید. در برندینگ شما به این فکر می کنید کهچه کسی هستید، سازمان چیست و چه چیزی می خواهید ارائه بدهید. اگر برند می توانستصحبت کند، حتما به صورت زیر خود را معرفی می کرد:

هر موقع که مشتریان شما شروع به صحبت کردن در خصوص نام محصولات وخدماتتان می کنند، در واقع این برند شماست که در ذهن و قلب آن ها جای گرفته است وآن ها استفاده می کنند. این جایگیری که در اصل خود برندینگ است، براثر گذر زمان بهوجود آمده است. این افراد همان مشتریانواقعی شما هستند که باید به درستی انتخاب شوند. مشتریان واقعی برند شما را در قلبخود جای می دهند.

اهمیت برندینگ چیست؟

یک برند قوی ارزشمند است چون می تواند باعث زیاد شدن مشتریان گردد.برای همین خیلی مهم است که زمان زیادی را صرف تحقیقات، تعریف و ساختن برند خودکنید. اگر تمامی این کارها به درستی و اصولی انجام شود، برند شما یک منبع معتبر وارزشمند برای مشتریان واقعی تبدیل می گردد.

برندینگ جز ابتدایی آن در بازاریابی می باشد و بدون برندینگ شما وجودنخواهید داشت. برندینگ استراتژیکی است اما بازاریابی تاکتیکی می باشد. برای همیناست که تعریف این دو موضوع بین کسب وکارها اهمیت زیادی پیدا کرده است.

بریدینگ را یک راهنمای برای شناخت اهداف کسب و کار تعریف می کنند.چونکه باعث می شود شما با برنامه بازاریابی متناسب با اهداف خود به خوبی همراستاشوید و استراتژی خود به طور کامل انجام دهید.

تاثیر برند قبل از خرید اتفاق نمی افتد یعنی نمی توان تاثیر در زندگیمشتری را اندازه گرفت. آیا محصول یا خدمات شما همانطور که پیش بینی می کردید، بهفروش می رود؟ کیفیت محصولات شما همانطور که قول داده بودید می باشد؟ تجربه انجامخدمات چگونه است؟ اگر شما برای هر سوالی بتوانید جواب مثبتی بدست بیاورید، یعنیاینکه می توانید مشتریان وفاداری بدست بیاورید.

برندینگ نه تنها می تواند باعث ایجاد مشتریان وفادار برای شما باشد،بلکه می تواند کارمندان شما را وفادارتر کند. برند به آن ها چیزی را می دهد که بهشاعتقاد دارند و به آن ها کمک می کند که هدف سازمان و کسب وکار خود را بهتربشناسند.

موارد که در ارزیابی برندینگ استفاده می شود

برندینگ می تواند گیج کننده باشد و همیشه این سوال وجود دارد که چگونهمی توان برند به اندازه کافی قوی بوده است که توانسته است باعث ایجاد ارزش هایداخلی و خارجی که دربازاریابی نیاز را ایجاد کند؟

با دریافت پاسخ این سوالات و بررسی آن ها شما می توانید یک برنامهبرندینگ برای خود ایجاد کنید.