شهر خبر

نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرورزشی:

هرگز دایی - خداداد را با طارمی - سردار مقایسه نکنید/ برد عمان مقابل ژاپن اتفاق بود

عراق را بردیم و نشان دادیم که می‌توانیم برای سومین مرتبه متوالی نیز به جام جهانی صعود کنیم. این دقیقاً همان نگاهی است که مجید نامجو مطلق هافبک اسبق تیم ملی دارد.

هرگز دایی - خداداد را با طارمی - سردار مقایسه نکنید/ برد عمان مقابل ژاپن اتفاق بود
خبرورزشی -

پیروزی ارزشمند و مقتدرانه تیم ملی مقابل عراق باعث خوشحالی و امیدواری اغلب پیشکسوتان فوتبال ایران شده است. عراق را بردیم و نشان دادیم که می‌توانیم برای سومین مرتبه متوالی به جام جهانی صعود کنیم. این دقیقاً همان نگاهی است که مجید نامجو مطلق هافبک اسبق تیم ملی دارد و معتقد است ملی‌پوشان کنید توانایی انجام کارهای بزرگی را دارند.

نامجومطلق در گفت‌وگو با خبر ورزشی پیرامون برتری تیم ملی ایران برابر عراق و شرایط کنونی تیم ملی ایران صحبت کرده است که مهمترین بخش‌های آن را در زیر بخوانید:

* عالی بودیم و یک پیروزی مقتدرانه کسب کردیم؛ یک پیروزی بدون حرف و حدیث. شرایط مسابقه به گونه‌ای بود که اگر ۱۵ دقیقه دیگر نیز ادامه پیدا می‌کرد، بچه‌های ما می‌توانستند تعداد گل‌های خود را افزایش بدهند. در مسابقه اول مقابل سوریه خوب بازی نکردیم ولی برد فوق‌العاده مهمی به دست آوردیم اما مقابل عراق کاملاً متحول شده بودیم.

* به نظرم عراق فقط در ۱۰ دقیقه آغازین نیمه دوم از ما بهتر بود و در ۸۰ دقیقه مابقی مسابقه تیم ملی کشورمان کاملاً برتر از حریف نشان داد. ما بازیکنان بزرگی داریم که اغلب آنها هم‌ اکنون در خارج از کشور  توپ می‌زنند و جزو مهره‌های تأثیرگذار تیم‌های باشگاهی خودشان هستند. از مهدی طارمی و سردار آزمون گرفته تا علیرضا جهان‌بخش و ... به نظرم این تیم توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد و کاملاً می‌توان به مجموعه کنونی امیدوار بود.

* کره جنوبی در مقایسه با زمانی که نسل من عضو تیم ملی بودند واقعاً افت کرده ولی فراموش نکنیم که هنوز هم تیم خطرناکی است. اینکه عمان در ژاپن پیروز می‌شود یا عراق برای کره در سئول دردسر درست می‌کند، حقیقت واقعی فوتبال آسیا نیست و بیشتر شبیه اتفاقات فوتبال است.

* قبول دارم که کره جنوبی افت کرده و تیم ملی ایران در حال حاضر بدون هیچ واهمه‌ای می‌تواند همه حریفان آسیایی را حتی در زمین خودشان نیز شکست بدهد ولی با این وجود باز هم باید مراقب کره جنوبی باشیم. به نظرم رویارویی ما با این تیم به نوعی جنگ سرگروهی است.

* مقایسه زوج علی دایی - خداداد عزیزی با زوج سردار آزمون - مهدی طارمی نادرست است چون هر دو زوج در زمان خودشان جزو بهترین‌های فوتبال ایران بوده‌اند ولی حالا شرایط کاملاً متفاوت است. دایی و خداداد در دهه ۷۰ زوج فوق‌العاده‌ای بودند اما الان سردار و طارمی برای تیم ملی کشورمان می‌درخشند. به نظرم اصلاً قشنگ نیست که بخواهیم این دو زوج را با همدیگر مقایسه کنیم.

* بدون هیچ شک و تردیدی مهدی طارمی و سردار آزمون در حال حاضر بهترین مهاجمان آسیا هستند و می‌توانند برای هر تیمی خطرساز ظاهر شوند. این دو بازیکن در تیم‌های باشگاهی خود هم فوق‌العاده کار می‌کنند و بدون شک تداوم آمادگی آنها کمک شایان توجهی به تیم ملی ایران خواهد کرد.