به گزارش روی خط رسانه برنا ؛ علیرضا سعدی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم کوتاه «مرگ تولد» که حدود یک ماه از پخش جشنواره‌ای آن می‌گذرد درباره داستان این فیلم گفت: داستان این فیلم درباره دختر و پسری‌ست که بدون اینکه چیزی از گذشته یکدیگر بدانند، یک رابطه دوستی را آغاز می‌کنند که پس از مدتی به ازدواج ختم می‌شود. بعد از مدتی زمان تولد زن می‌رسد و در آن روز اتفاقاتی برای این زوج می‌افتد.

ایده اصلی این فیلم را سیروس الوند داد. این ایده یک خطی درباره خودکشی فردی بود که پس از آن پشیمان می‌شود، در نهایت به همراه جواد خورشا نویسنده فیلمنامه به شخصیت‌ها پر و بال دادیم و توانستیم «تولد مرگ» را با مدت زمان ۱۱ دقیقه بسازیم.

«مرگ تولد» در واقع یک تناقض است، هر سال روزی در زندگی ما وجود دارد به نام روز تولد که می‌تواند بهترین یا بدترین روز هرکس باشد. در این فیلم ما روز تولدی را می‌بینیم که بدترین روز زندگی شخص است، کادویی را دریافت می‌کند که اتفاقات ناگواری در پس آن وجود دارد، به اصطلاح می‌توان گفت روز تولد زن قصه ما روز مرگ اوست.

خیلی دوست دارم که «مرگ تولد» در جشنواره‌های داخلی و در کشور خودم دیده و مطرح شود و تا آنجا که بتوانیم در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنیم. در جشنواره فیلم کوتاه تهران هم ثبت‌نام کرده‌ایم و در انتظار نتیجه آن هستیم. با توجه به اینکه «مرگ تولد» اولین اثر من بوده است، خیلی توقع حضور در جشنواره‌های مختلف را نداشتم ولی امیدوارم همانطور که در آغاز راه، در خارج از کشور مورد استقبال قرار گرفته است، در جشنواره‌های داخلی هم دیده شود.

طناز بیده و پرویز آقازاده بازیگران فیلم کوتاه «مرگِ تولد» هستند.

منبع: صبا