شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اراک

کارگاه طراحی «اصل و وصل» با شناخت آثار برگزیده پایان یافت

کارگاه طراحی «اصل و وصل» با شناخت آثار برگزیده پایان یافت

اراک- کارگاه طراحی پوستر «اصل و وصل» با شناخت آثار برگزیده در اراک پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیر طاهری عصر چهارشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان کارگاه طراحی پوستر «اصل و وصل» گفت: همان طور که ورزش دو و میدانی مادر همه ورزش‌هاست، ادبیات هم مادر تمامی هنرهاست.

وی ادامه داد: تنها مذهبی که با مردم دنیا حرف هنری می‌زند دین مبین اسلام است که کتاب آن قرآن است، هیچ دینی به غیر از دین اسلام پیدا نمی‌کنید در وهله اول ادعا کند معجزه آن هنر است و دوم ادعا کند در حال حاضر وجود دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: غیر از قالب ادبیات در فضای هنر امکان ماندگاری چند هزار ساله ندارد، اما هنرهایی که می آیند و در جامعه عرضه می‌شوند همه وام دار ادبیات هستند.

وی با بیان اینکه قرآن در این دوره زمانه مهجور مانده است، گفت: هنرمندان باید از فرهنگ قرآنی در خلق آثارشان استفاده کنند و در هنر خود از مضامین قرآنی استفاده کنند.

کارگاه طراحی «اصل و وصل» با شناخت آثار برگزیده پایان یافت

هنر تعالی بخش مطلوب اسلام است

به گزارش خبرنگار مهر در ادامه این مراسم حجت الاسلام مصطفی فرخی با بیان اینکه بشر علاقه مند به هنر است، اظهار کرد: مهم این است که از هنر کجا و در چه مسیری استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: هنرمند باید دید از هنری که استفاده می‌کند هنر پیرو است یا هنر پیشرو است. هنر پیرو زمانه و زیبایی‌های زمانه خودش را می‌شناسد و توان این را دارد که این زیبایی‌ها را به عرصه ظهور برساند این نوع هنر کاری ندارد مردم در چه وضعیتی هستند و باید به چه وضعیتی برسند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی تصریح کرد: هنر پیشرو می‌داند در زمانه خودش چه خبر است؟ حوزه‌های جامعه را به خوبی می‌شناسد ولی در این هنر جامعه رد و پذیرش قرار نمی‌گیرد بلکه از وضعیت موجود جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت انسانی سوق می‌دهد.

فرخی گفت: هنر پیش رو هنری است که قرآن، پیامبران الهی از آن تجلیل می‌کنند و باید این هنر سرلوحه هنرمندان کشور و استان مرکزی قرار گیرد.

کارگاه طراحی «اصل و وصل» با شناخت آثار برگزیده پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر در انتهای این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل آمد و نمایشگاه این آثار نیز تا پایان هفته آینده در نگارخانه حوزه هنری بر پا خواهد بود.