شهر خبر

گواهینامه فلوشیپ مراقبت تسکینی از سازمان بهداشت جهانی برای هفت پرستار ایرانی

 گواهینامه فلوشیپ مراقبت تسکینی از سازمان بهداشت جهانی برای هفت پرستار ایرانی

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صدور گواهینامه فلوشیپ مراقبت تسکینی از سازمان بهداشت جهانی برای هفت پرستار ایرانی به همت این معاونت خبرداد و گفت: این پرستاران از دانشگاه‌ های علوم پزشکی اهواز، اصفهان، شهید بهشتی و بقیه الله(عج) هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مریم حضرتی با بیان این مطلب افزود: در راستای برنامه های دفتر ارتقای خدمات پرستاری معاونت پرستاری به عنوان عضو کارگروه توسعه مراقبت تسکینی در منطقه مدیترانه شرقی، تعداد هفت نفر از پرستاران فعال در این حوزه جهت شرکت در دوره فلوشیپ مراقبت تسکینی معرفی شدند که از میان مجموع ۱۵ سهمیه تخصیص داده شده به منطقه EMRO، مدارک این هفت نفر مورد تأیید قرار گرفت و هفت سهمیه به ایران اختصاص یافت.

وی افزود: در دوره فلوشیپ مذکور که توسط سازمان بهداشت جهانی و با حمایت مالی این سازمان با همکاری هاسپیس سن کریستوفر لندن و انستیتو طب تسکینی هند برگزار شد، تعداد ۱۸۶ نفر از پزشکان و پرستاران از ۴۸ کشور شرکت داشتند. این دوره در شهریور ماه ۱۴۰۰ به پایان رسید که کلیه شرکت کنندگان از کشورمان مفتخر به دریافت گواهینامه فلوشیپ مراقبت تسکینی شدند. 

حضرتی ضمن تبریک به خانم ها دکتر اعظم شیرین آبادی فراهانی، دکتر سمیرا بیرانوند، حدیث اشرفی زاده، دکتر لیلا خانعلی مجن، دکتر اعظم اسحاقیان و مریم کرمی و آقای دکتر سلمان برسته، ابراز امیدواری کرد که با توجه به اهمیت آموزش نیروی انسانی متخصص جهت توسعه مراقبت تسکینی در کشور و تعداد بسیار محدود فلوشیپ های این رشته به ویژه در حوزه پرستاری، این افراد در تدوین و اجرای برنامه های مرتبط با مراقبت تسکینی در معاونت پرستاری مشارکت فعال داشته باشند.

در سال ۱۳۹۸ نیز سه نفر از پرستاران شاغل در بخش های انکولوژی جهت آشنایی با مبانی مراقبت تسکینی، توسط معاونت پرستاری به کشور اردن اعزام شدند.